A A+ A++

Firma z Krakowa ma przygotować audyt linii autobusowych organizowanych przez ZKKM Chrzanów.

Jak mówi przewodniczący zarządu ZKKM Marek Dyszy, związek komunikacyjny Chrzanowa, Libiąża i Trzebini podpisał umowę z wykonawcą, spółką Via Vistula z Krakowa, która podobne audyty przygotowywała m.in. dla Koszalina, Słupska czy Krakowa. ZKKM zapłaci za tę usługę ok. 110 tys. zł.

– Firma ma dokonać analizy rynku komunikacji miejskiej, organizowanej przez ZKKM. Obejmie ona między innymi badania dotyczące liczby pasażerów korzystających z obecnych połączeń oraz przeprowadzenie ankiet, które zidentyfikują główne cele podróży pasażerskich. Jednym z głównych punktów ma być skoordynowanie połączeń autobusowych z rozkładami jazdy pociągów – mówi Marek Dyszy.

Nie ukrywa, że będzie to wymagało zwiększenia częstotliwości kursów autobusów przede wszystkim linii szkieletowych czyli 9 i 15. Na odcinku Chrzanów – Trzebinia miałyby one jeździć co 15 minut, a w godzinach szczytu nawet częściej.

Wykonawca audytu ma przygotować w tym zakresie dwa warianty. Pierwszy ma uwzględniać zmianę pracy przewozowej (zaplanowanej na 2024 r.) o 5 procent, a drugi o 20 procent.

Jak wylicza Marek Dyszy, ten drugi wariant wiązałby się ze zwiększeniem wpłat gmin członkowskich o ponad 4 mln zł.

– Niektórym samorządowcom się to nie podoba – mówi Marek Dyszy i tłumaczy, że zwiększenie liczby kursów będzie wymagać większej liczby autobusów i kierowców.

Nie ukrywa, że pewną trudnością może być fakt, że rozkłady jazdy pociągów są zmieniane kilka razy w roku.

– Są to głównie kilkuminutowe przesunięcia godzin odjazdu, ale zdarzają się dosyć poważne ingerencje i wtedy pojawia się największy problem. W związku z tymi zmianami będzie czekało nas sukcesywne korygowanie rozkładów jazdy autobusów – uważa przewodniczący zarządu ZKKM.

Oba wspomniane warianty mają być przygotowane w dwóch opcjach. Jedna dla obecnej lokalizacji chrzanowskiego dworca autobusowego przy ul. Zielonej, a druga dla planowanej, zupełnie nowej – przy ul. Wyszyńskiego.

Jak informuje Marek Dyszy, zmian w komunikacji miejskiej można się spodziewać na jesieni lub na przełomie 2024 i 2025 roku. Ostateczne opracowanie wykonawcy audytu będzie konsultowane z gminami członkowskimi ZKKM (Chrzanów, Libiąż, Trzebinia).

– Prawdopodobnie pokusimy się również o konsultacje społeczne i dopiero potem wdrożymy przygotowane opracowanie – mówi Marek Dyszy.

Oryginalne źródło: ZOBACZ
0
Udostępnij na fb
Udostępnij na twitter
Udostępnij na WhatsApp

Oryginalne źródło ZOBACZ

Subskrybuj
Powiadom o

Dodaj kanał RSS

Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS

Dodaj kanał RSS
0 komentarzy
Informacje zwrotne w treści
Wyświetl wszystkie komentarze
Poprzedni artykułTo przyszłość medycyny, ale boją się jej i lekarze i pacjenci. “Bez jej wsparcia trudno będzie leczyć”
Następny artykułSkandal na treningu Zagłębia. Kibole pobili trenera