Przychodnie mają 60 dni na dostosowanie się do przewidzianych w rozporządzeniu przepisów. Są zobowiązane do poinformowania pacjenta, że możliwa jest wizyta osobista, jeśli teleporada okaże się niewystarczająca.
Przepisy nie są jednoznaczne, jeśli chodzi o kwestie dostępności wizyty osobistej. „Z jednej strony mowa o konieczności uwzględnienia prawa pacjenta do zgłoszenia w trakcie teleporady woli osobistego kontaktu z właściwym personelem medycznym, a z drugiej strony jednoznaczne sformułowanie, że to przychodnia ustala czy teleporada jest wystarczająca. To niekorzystne dla pacjenta, bo pozostawia zbyt duże pole manewru lekarza czy pielęgniarki” – uważa Jolanta Budzowska, radca prawny.
Eksperci zauważają również, że przepisy rozporządzenia określają, iż powinien zostać wskazany termin teleporady, natomiast brak jest zapisu, że lekarz powinien skontaktować się z pacjentem w określonej godzinie.
Źródło:
Prawo.pl: Minister uregulował teleporady medyczne, ale mniej korzystnie
Zgłoś naruszenie/Błąd
Oryginalne źródło ZOBACZ
Dodaj kanał RSS
Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS