A A+ A++

“Wymagaj Jakości” to kampania prowadzona przez Rzecznika Praw Pacjenta wspólnie z Centrum Monitorowania Jakości, której celem jest poprawa standardów opieki medycznej w Polsce, a także promowanie placówek, które stawiają na wysoką jakość świadczeń medycznych.

Organizatorzy chcą zachęcić pacjentów do świadomego wyboru placówek medycznych, które wyróżnia dbałość o jakość.

Kampania ruszyła pod koniec 2023 roku, o czym pisaliśmy w poniższym materiale:

[news:1204505

Korzyści zarówno dla pacjenta, jak i szpitala

Jakie są korzyści dla pacjenta, który korzysta z usług placówki, która została wyróżniona w kampanii?

Świadomy wybór – Pacjenci mogą decydować się na placówki wyróżnione za jakość, co daje pewność, że otrzymają usługi medyczne na wysokim poziomie.

Poprawa standardów – Placówki medyczne są zachęcane do podnoszenia jakości swoich usług, co prowadzi do ogólnej poprawy jakości usług medycznych w całym kraju.

Promocja najlepszych praktyk – Dzięki wyróżnieniom pacjenci mają dostęp do informacji o placówkach stosujących najlepsze praktyki w opiece zdrowotnej.

A, jakie korzyści ma z tego wyróżniona placówka?

Poprawa reputacji – Udział w projekcie „Wymagaj Jakości” podnosi prestiż placówki i wzmacnia zaufanie pacjentów.

Rozwój i doskonalenie – Projekt motywuje placówki do nieustannego udoskonalania procedur i standardów opieki.

Zwiększenie konkurencyjności – Wyróżnione placówki zdobywają przewagę konkurencyjną na rynku usług medycznych.

Aby placówka została wyróżniona musi spełnić kryteria oraz przesłać zgłoszenie.

Placówka musi przejść weryfikację

W programie będą mogły wziąć udział szpitale, które spełnią łącznie kryteria określone przez Rzecznika Praw Pacjenta i Centrum Monitorowania Jakości w Ochronie Zdrowia oraz prześlą zgłoszenie za pośrednictwem formularza zgłoszeniowego (wraz z załącznikami). 

Jakie są kryteria weryfikacji?

1. Posiadanie certyfikatu akredytacyjnego wydanego przez ministra właściwego do spraw zdrowia i uzyskanie wyniku z przeglądu akredytacyjnego: 

  • ocenę ogólną na poziomie co najmniej 85%, 
  • w każdym z działów tematycznych standardów akredytacyjnych uzyskały ocenę powyżej 50%. 

2. Prowadzenie rejestru zdarzeń niepożądanych; 
3. Zatrudnianie w podmiocie leczniczym pełnomocnika ds. pacjenta;
4. Realizacja wytycznych Rzecznika Praw Pacjenta;
5. Stopień spełnienia standardów stanowiskowych z zakresu praw pacjenta
6. Pozytywne wyniki przeprowadzonych przez Rzecznika Praw Pacjenta postępowań wyjaśniających
(w ramach tego kryterium weryfikujemy czy wobec podmiotu nie stwierdzono naruszenia praw pacjenta. Uznajemy spełnienie tego kryterium, także wobec podmiotów leczniczych, w przypadku których w ostatnich 2-óch latach stwierdzono naruszenie praw pacjenta, wydano zalecenia a podmiot je zrealizował).
7. Pozytywne wyniki przeprowadzonych przez Rzecznika Praw Pacjenta postępowań dotyczących naruszenia zbiorowych praw pacjenta (w ramach tego kryterium weryfikujemy czy wobec podmiotu nie uznano praktyk stosowanych za naruszające zbiorowe prawa pacjentów. Uznajemy spełnienie tego kryterium, także wobec podmiotów, w przypadku których w ostatnich 2-óch latach uznano praktyki wdrożone w podmiocie za naruszające zbiorowe prawa pacjentów i nakazał jej zaniechania a podmiot leczniczy zaniechał ich stosowania).

Więcej informacji dot. weryfikacji na stronie organizatora.

Oryginalne źródło: ZOBACZ
0
Udostępnij na fb
Udostępnij na twitter
Udostępnij na WhatsApp

Oryginalne źródło ZOBACZ

Subskrybuj
Powiadom o

Dodaj kanał RSS

Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS

Dodaj kanał RSS
0 komentarzy
Informacje zwrotne w treści
Wyświetl wszystkie komentarze
Poprzedni artykułРоссияне разгоняют фейки об ударе по Охматдиту и сожалеют, что не разрушен главный корпус
Następny artykułWakacje 2024 z JDK