A A+ A++

Sektor usług biznesowych dynamicznie rozwija się w Polsce. Prognozowany wzrost zatrudnienia w branży w 2022 r. ma wynieść ok. 6,1 proc. W związku z tym aż 65 proc. pracodawców z tego sektora spodziewa się problemów z rekrutacją nowych pracowników.

Sektor usług biznesowych korzysta na nowych inwestycjach w Polsce

W pierwszej połowie 2022 roku liczba osób zatrudnionych w sektorze SBB osiągnie poziom 377 tys., co będzie stanowić wzrost rzędu 6,1 proc. rok do roku – wynika z raportu firmy Hays Poland

Wzrost zatrudnienia ma związek ze stałym napływem nowych inwestorów oraz planowanym rozwojem kadr w już istniejących organizacjach.

“Polska przestaje być postrzegana jako rynek niskich kosztów zatrudnienia, a coraz częściej – przez pryzmat wysokiego poziomu innowacyjności. Rzeczone innowacje przyczyniają się do lokowania w tutejszych centrach kolejnych stanowisk decyzyjnych, ale także do dalszego wzmacniania pozycji Polski na mapie nowoczesnych usług dla biznesu” – argumentują specjaliści w raporcie Hays Poland.

Według autorów publikacji, jest to bodziec dla firm, wpływające na działania mające na celu zapewnić dalszy rozwój zespołom.

„Adresując potrzeby związanie z zatrudnieniem, pracodawcy podwyższają wynagrodzenia. W 2021 zaobserwowaliśmy wzrost rzędu 6 proc. rok do roku, natomiast doświadczeni eksperci mogli liczyć nawet na podwyżki na poziomie 15-20 proc.” – zauważa Mateusz Zalewski, client director w Hays Poland.

Wzrost wynagrodzeń będzie trendem obowiązującym również w 2022. Podwyżki płac przewiduje aż 77 proc. firm z branży nowoczesnych usług dla biznesu.

Pracodawcy zapytani o specjalizacje, których będą dotyczyć rekrutacje zaplanowane na 2022, najczęściej wskazują finanse i księgowość, HR, IT, obsługę klienta oraz administrację. W cenie będą również doświadczeni liderzy zespołów i menedżerowie, łączący unikatowe w skali rynku kompetencje ze znajomością określonych języków obcych.

Sektor usług biznesowych w 2022 roku pod znakiem nowym rekrutacji

Z badania wynika, że aż 98 proc. pracodawców zaplanowało rekrutacje na rok 2022, a 65 proc. z nich spodziewa się trudności w tym zakresie. W konsekwencji, pracodawcy z sektora nowoczesnych usług dla biznesu w rosnącym stopniu muszą odpowiadać na realne potrzeby swoich pracowników. Pracodawcy z branży jako czynniki pomagające firmie pozyskać niezbędnych pracowników najczęściej określają stabilność zatrudnienia (54 proc.), ciekawe projekty i wyzwania (48 proc.) oraz dostęp do rozwiązań pracy elastycznej (44 proc.).

Jednym z kluczowych oczekiwań pracowników sektora usług dla biznesu jest dostępność pracy zdalnej.

“Specjaliści, którzy biorą udział w procesach rekrutacyjnych, traktują pracę hybrydową jako minimum, niezależnie od poziomu zajmowanego stanowiska. W przypadku kandydatów, którzy dopiero wchodzą na rynek pracy, częściej pojawia się oczekiwanie pracy całkowicie zdalnej. Będzie to wyzwanie, z którym pracodawcy będą musieli się zmierzyć w nadchodzących miesiącach” – zuważa Zalewski.

Jak wynika z badania Hays, z rozwiązań pracy elastycznej (w tym z home office) w różnym zakresie korzysta obecnie 93 proc. zatrudnionych w sektorze BSS.

Raport płacowy Hays dla sektora nowoczesnych usług dla biznesu jest zestawieniem poziomów wynagrodzeń na 40 stanowiskach, uzupełnionym wnioskami i komentarzami ekspertów oraz wynikami badania na temat rynku pracy, które zostało przeprowadzone pod koniec 2021 r.

Chcesz dowiedzieć się więcej, sprawdź »

Komplet: Podatki 2022 cz. 1 i cz. 2 (książka + PDF)

Tylko teraz

Przejdź do sklepu

Oryginalne źródło: ZOBACZ
0
Udostępnij na fb
Udostępnij na twitter
Udostępnij na WhatsApp

Oryginalne źródło ZOBACZ

Subskrybuj
Powiadom o

Dodaj kanał RSS

Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS

Dodaj kanał RSS
0 komentarzy
Informacje zwrotne w treści
Wyświetl wszystkie komentarze
Poprzedni artykułMały, zgrabny i niedrogi – Radeon Pro W6400 zainteresuje profesjonalistów
Następny artykułSpektakularna reklama Emirates. Stewardesa ponownie na czubku najwyższego budynku świata