A A+ A++

Suwalscy policjanci ostrzegają przed wyłudzeniami z wykorzystaniem systemu płatności mobilnych (BLIK). Wczoraj kolejna osoba powiadomiła funkcjonariuszy o przypadku kradzieży pieniędzy z jej konta za pomocą wyłudzonego kodu płatności. Przypominamy, by nikomu nie udostępniać danych do kont bankowych.

Wczoraj suwalscy policjanci otrzymali kolejne zgłoszenie związane z oszustwami metodą “na BLIK”. Mieszkaniec Suwałk poinformował mundurowych, że ktoś włamał się na konto jednego z portali społecznościowych jego siostry, a następnie podszywając się pod nią, skontaktował się z pokrzywdzonym i poprosił o dokonanie płatności w jej imieniu kodem BLIK. W ten sposób oszust doprowadził 44 latka do utraty niemal tysiąca złotych. Mężczyzna przekonany, że pisze z siostrą, zareagował na prośbę i przekazał, jak go proszono, kod BLIK.

Przestrzegamy: jeśli otrzymujemy prośbę o pożyczkę, nie działajmy pochopnie. Sprawdźmy najpierw czy osoba, która do nas napisała lub której prośba dotyczy rzeczywiście potrzebuje naszej pomocy. Jeśli otrzymamy od znajomego prośbę o przelew za pomocą BLIKa lub o przekazanie kodu BLIK – zadzwońmy do tej osoby i potwierdźmy jej prośbę. Zadbajmy o prawidłowe zabezpieczanie swoich danych osobowych, haseł i numerów dostępowych do portali i komunikatorów.

 

Oryginalne źródło: ZOBACZ
0
Udostępnij na fb
Udostępnij na twitter
Udostępnij na WhatsApp

Oryginalne źródło ZOBACZ

Subskrybuj
Powiadom o

Dodaj kanał RSS

Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS

Dodaj kanał RSS
0 komentarzy
Informacje zwrotne w treści
Wyświetl wszystkie komentarze
Poprzedni artykułXiaomi i Great Wall Motor stworzą elektryczny samochód. Partnerstwo ma zostać ogłoszone w przyszłym tygodniu
Następny artykuł100 inicjatyw na 100-lecie Jana Pawła II