A A+ A++

Przewoźnicy samochodowi domagają się przedłużenia o rok okresu przejściowego.

Siedem organizacji przewoźników drogowych: ZMPD (Polska), FNTR (Francja), BGL (Niemcy), NLA (Skandynawia), TLN (Holandia), FEBETRA (Belgia) oraz FinMobility (Finlandia) domaga się przedłużenia okresu przejściowego o ponad rok, aby jasno ustalić zasady, które będą stosowane przez obie strony.

Międzynarodowy transport drogowy obawia się skomplikowanych przygotowań związanych z deklaracjami importowymi i eksportowymi. Organizacje przypuszczają, że nie będzie bezpiecznych parkingów i miejsc przeznaczonych na odprawy sanitarne i fitosanitarne. Problemem mogą być też warunki dostępu do rynku.

Czytaj więcej w: Brexit nie narobił zamieszania

Brak porozumienia między Wielką Brytanią a UE do końca tego roku miałby silny negatywny wpływ na transport i logistykę. – Nasze firmy już teraz odczuwają konsekwencje kryzysu związanego z koronawirusem, po którym nastąpi bezprecedensowy kryzys gospodarczy – ostrzega prezes ZMPD Jan Buczek.

1 czerwca rozpocznie się czwarta runda negocjacji między Wielką Brytanią a UE. Okres przejściowy Brexitu ma upłynąć 31 grudnia 2020 roku. Co czwarta ciężarówka przejeżdżająca kanał ma polskie tablice rejestracyjne.

Żadna część jak i całość utworów zawartych w dzienniku nie może być powielana i rozpowszechniana lub dalej rozpowszechniana w jakiejkolwiek formie i w jakikolwiek sposób (w tym także elektroniczny lub mechaniczny lub inny albo na wszelkich polach eksploatacji) włącznie z kopiowaniem, szeroko pojętę digitalizację, fotokopiowaniem lub kopiowaniem, w tym także zamieszczaniem w Internecie – bez pisemnej zgody Gremi Media SA. Jakiekolwiek użycie lub wykorzystanie utworów w całości lub w części bez zgody Gremi Media SA lub autorów z naruszeniem prawa jest zabronione pod groźbą kary i może być ścigane prawnie.

Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami “Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” [Poprzednia wersja obowiązująca do 30.01.2017]. Formularz zamówienia można pobrać na stronie www.rp.pl/licencja.

Oryginalne źródło: ZOBACZ
0
Udostępnij na fb
Udostępnij na twitter
Udostępnij na WhatsApp

Oryginalne źródło ZOBACZ

Subskrybuj
Powiadom o

Dodaj kanał RSS

Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS

Dodaj kanał RSS
0 komentarzy
Informacje zwrotne w treści
Wyświetl wszystkie komentarze
Poprzedni artykułSushi w odwrocie. Oto, jakie dania z dostawą zamawiają Polacy w czasie epidemii
Następny artykułPielgrzymka na Jasną Górę została rozwiązana. “W takiej formule nie powinno to zostać przeprowadzone”