Administratorem danych osobowych zbieranych za pośrednictwem serwisu internetowego jest Bomega sp. z o.o. KRS:0000841054, NIP: 9112034523; REGON: 386056613. Dane są lub mogą być przetwarzane w celach oraz na podstawach wskazanych szczegółowo w polityce prywatności (np. realizacja umowy, marketing bezpośredni). Polityka prywatności zawiera pełną informację na temat przetwarzania danych przez administratora wraz z prawami przysługującymi osobie, której dane dotyczą. Szybki kontakt z administratorem: adres poczty elektronicznej: [email protected]
Po ostatnim badaniu okresowym tachografu cyfrowego polski przewoźnik wymienił go na analogowy – ujawniono podczas kontroli lubuskiej Inspekcji Transportu Drogowego. Analogiczny przypadek wykryto wcześniej w innym pojeździe tej samej firmy. Teraz przedsiębiorcy grozi kara pieniężna, a nawet utrata uprawnień przewozowych.
Zestaw zatrzymano we wtorek (25 sierpnia) na odcinku ekspresowej „trójki” w okolicach Gorzowa Wielkopolskiego. Podczas kontroli inspektor stwierdził, że w ciągniku siodłowym zainstalowany jest tachograf analogowy. Z tabliczki pomiarowej wynikało, że ostatnie badanie tachografu przeprowadzono ponad 5 lat temu. Badaniu okresowemu tachograf należy poddawać co 2 lata. Funkcjonariusze ustalili, że kontrolowany pojazd został zarejestrowany po raz pierwszy w 2007 r. Tachografy analogowe mogły być instalowane w pojazdach zarejestrowanych po raz pierwszy przed 1 maja 2006 r. W związku z tym w ciężarówce powinien być zainstalowany tachograf cyfrowy. Kontrola ujawniła ponadto, że numer tachografu naniesiony na tabliczkę pomiarową jest niezgodny z numerem zainstalowanego w pojeździe urządzenia rejestrującego.
Inspektor skontaktował się z warsztatem, w którym przeprowadzone zostało ostatnie badanie tachografu. Okazało się, że w 2015 r. podczas badania w pojeździe zainstalowany był tachograf cyfrowy, który został poddany legalizacji. Po przeprowadzonym badaniu wymagany tachograf cyfrowy wymieniono na tachograf starszej generacji, czyli analogowy.
Wobec przewoźnika drogowego wszczęto postępowanie administracyjne w sprawie nałożenia kary. Przedsiębiorca może utracić dobrą reputację, a w konsekwencji uprawnienia przewozowe. Inspektorzy ustalili, że analogiczny przypadek stwierdzono już wcześniej w innym pojeździe tego samego przewoźnika. Wówczas został on również ukarany.
Na podstawie informacji prasowej Głównego Inspektoratu Transportu Drogowego
When you login first time using a Social Login button, we collect your account public profile information shared by Social Login provider, based on your privacy settings. We also get your email address to automatically create an account for you in our website. Once your account is created, you'll be logged-in to this account.
Nie zgadzam sięZgadzam się
Etykieta logowania społecznościowego
When you login first time using a Social Login button, we collect your account public profile information shared by Social Login provider, based on your privacy settings. We also get your email address to automatically create an account for you in our website. Once your account is created, you'll be logged-in to this account.
Nie zgadzam sięZgadzam się
Dodaj kanał RSS
Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS
Dodaj kanał RSS
Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS