Uczestnicząc w spotkaniach biznesowych kierowanych do przedsiębiorców z uwagą wsłuchiwała się w ich potrzeby i tak półtora miesiąca temu wpadła z zespołem na pomysł, by stworzyć w formie ko-kreacji wydarzenie, które odbędzie się dokładnie w rocznicę wybuchu pandemii i przyświeca mu cek, by zawodowo zbudować odporność.
Rok temu świat się zatrzymał. Niewiele osób było w stanie przewidzieć co przyniesie przyszłość. Nikt z nas nie wiedział jak potoczy się nasze życie zawodowe, prywatne i co będzie dalej z naszym życie.
Pandemia obnażyła prawdę o systemach, pokazał ich niedoskonałości. Życie przeniosło się w strefę online. Zza ekranów komputerów komunikowaliśmy się z rzeczywistością. Utrzymywaliśmy relacje i biznesy siedząc w domach, które w szybkim tempie zamieniało się w obszar pracy.
Co pokazała pandemia?
Posiłkując się analizą SWOT można pokusić się o zobaczenie tego co silne i słabe, dostrzeżenie szans i uważne pochylenie się nad zagrożeniami. W czasie kryzysu okazało się, że analizy muszą być szybkie, a decyzje podejmowane z dużym ryzykiem błędu.
Czy z takiego kryzysu mogą wyniknąć pozytywne lekcje? Czy firmy osiągnęły korzyści? Obserwujemy branże, które zmagają się z ogromnymi trudnościami, bankructwami, utratą pracy przez pracowników firm.
Firmy zostały zmuszone do zmiany priorytetów i rezygnacji z wielu projektów, czy zamykania placówek (wielkie marki np. Zara), przemodelowanie sposobów działania. I tymi praktykami w trakcie trwania Kongresu Dobrych Praktyk dzielić się będą paneliści. Jest ich ponad 90.
W panelu rozpoczynającym wydarzenie usłyszymy prezesów firm dyskutujących o tym jak pandemia stała się “game changerem”, który zmienia reguły gry. W jaki sposób rzeczywistość VUCA zagościła na stałe w firmach, co z nimi zrobiła. Czy dziś zareagowaliby inaczej? Jakie lekcje na przyszłość, a w zasadzie na teraźniejszość, gdyż przyszłość dzieje się teraz, wyciągnęli.
Profesor Jerzy Hausner przedstawi wnioski płynące z opublikowanego przez OEES raportu dotyczącego pandemii opracowywanego w trakcie zeszłego roku na bazie eksperckich materiałów praktyków biznesu.
Czym jest odporność firm i jak ją zbudować to pytanie, które jest wątkiem przewodnim spotkania. W wypowiedziach wielu liderów biznesu przebija stwierdzenie, że kryzys ujawnił słabości w strategicznej odporności ich firm. Odporność tę można zdefiniować jako stopień w jakim model działania biznesowego i jego pozycja na rynku jest odporna na zakłócenia.
Istotnym elementem odporności wydają się być innowacje w zakresie samego modelu biznesowego, które organizacje określają jako kluczowe w zmaganiach z kryzysem. Co jest zauważalne, rodzaj innowacyjnego, poza schematami działania stał się nową rzeczywistością wielu firm i o tym zapewne będą mówić uczestnicy poszczególnych paneli. Usłyszymy o digitalnych rozwiązaniach, działaniach budujących zaangażowanie i jak sprzedawać w dobie kryzysu.
To ścieżka biznesowa. Dla organizatorów Kongresu istotne jest również budowanie odporności osobistej, bo przecież biznes to firmy, a firmy to ludzie. Dlatego niezwykle ważna jest część poświęcona kondycji psychicznej. Od niej zależy nie tylko stan naszego zdrowia ale i efektywność naszej pracy i funkcjonowania naszej organizacji. Mnogość badań pokazuje, że długotrwały stres osłabia nasz organizm, a radość, szczęście i spokój wzmacniają. Im wyższa odporność, tym łatwiej nam jest zmierzyć się z problemami oraz przetrwać najtrudniejsze kryzysy osobiste i zawodowe.
Potrzebujemy obrony nie tylko przed zagrażającym na wirusem ale również przed konsekwencjami dla działalności biznesowej.
Negatywne emocje niszczą nasze zdrowie i życie. Utrzymują wysoki poziom motywacji wewnętrznej, lepiej znosimy krytykę, częściej osiągają sukcesy, a w wypadku porażki traktujemy to jako lekcje i wyciągamy wnioski. O roli dbania o dobrostan psychiczny i zauważenie negatywnego wpływu COVID-19 na życie i zdrowie milionów ludzi, w tym również na kondycję psychiczną dzieci i młodzieży będzie rozmowa w trakcie panelu #UsłyszećNaCzas – przeciwdziałanie depresji i samobójstw wśród dzieci i młodzieży. Zdalne nauczanie, izolacja od rówieśników, ograniczone możliwości spędzania wolnego czasu nasiliły wśród młodych ludzi stres, strach o przyszłość oraz depresje. Ta ważne jest usłyszenie tego głosu. Dlatego 10% dochodów z Kongresu przeznaczone jest na akcję na charytatywną wspierający program przeciwdziałania samobójstwom dzieci i młodzieży #UsłyszećNaCzas
Dobra wiadomość jest taka, że odporność można wzmacniać, czym również będzie zajmować się Kongres. 14 godzin praktyków, dzielenia się wiedzą i pobudzenia pandemii życzliwości. Wspólnie pobudźmy zatem życzliwość, bezcenną walutę wszechczasów.
Parafrazując słowa piosenki zespołu Lombard nie zamieniajmy serc w twardy głaz, póki je mamy. Na zakończenie Kongresu usłyszymy właśnie ją w wykonaniu Lombard w trakcie „Koncertu – niezależnie od okoliczności”, stała się ona hymnem pracujących zdalnie przy ekranach, jak twierdzą organizatorzy.
Organizatorzy Kongresu
Victoria Iwanowska, CEO agencji [vi:], której odważne pomysły nastawione na interakcję niezależnie od okoliczności sprawdziły się od pierwszych dni pandemii, dlatego dziś jej agencja dostarcza on-linowe rozwiązania eventowe, wspierające pracowników i ich dzieci, zarówno w średnich firmach prywatnych i rodzinnych, jak też w największych międzynarodowych korporacjach. W trakcie pandemii stworzyła pierwszy edu-kwarantannowy portal edukacyjny www.zDziecmi.pl oraz startup edukacyjny KORKI, który zamierza rozwijać w oparciu o rozwiązania AI. Jest inicjatorką portalu REDIWO.com, z rozwiązaniami wspierającymi Remote Teams, Digital Nomads oraz coraz bardziej popularną ideę #workation.
Victoria Iwanowska jest pomysłodawcą i CEO Kongresu Dobrych Praktyk, na którym przedstawiciele z różnych organizacji dzielą się tym, co zadziało i wspólnie dyskutują, jak budować odporności w organizacjach na przyszłość.
Eksperci Kongresu:
Adam Walendzewski, ING:
Pandemia SARS-CoV-2/COVID-19 spowodowała, że jeszcze więcej naszych codziennych aktywności przenieśliśmy i przenosimy wciąż do internetu. Bankowość cyfryzuje się bardzo dynamicznie, zarówno w segmencie klientów indywidualnych jak i firmowych. Podstawą kreowanych rozwiązań jest bezpieczeństwo usług.
Jestem przekonany, że doświadczenia z tworzenia cyfrowych usług bankowych mogą posłużyć także do ulepszenia innych, online’owych usług.
Ewa Łabno- Falęcka, Mercedes Polska:
Generalnie lubię się dzielić: wiedzą, doświadczeniem, obiadem czy czasem wolnym. Dodatkowo tutaj zostałam zaproszona przez Bognę Świątkowską, która niezwykle cenię, i będę rozmawiać z Magdą Kąkolewską, z którą każda rozmowa jest mądra i ciekawa.
Jarek Kania, Ojcowska Strona Mocy:
Dzielenie się dobrymi praktykami porównałbym do starożytnej legendy o piekle i niebie.
Gdy pewien mnich spytał Boga o różnicę między nimi, ten zabrał go w podróż i pokazał, że oba miejsca wyglądają niemal tak samo – w każdym z nich, wokół stołów z pachnącymi potrawami siedzą ludzie z długimi łyżkami.
Tym, co je odróżniało byli ludzie – w piekle szarzy, wychudzeni i zmęczeni, a w niebie, pomimo tych samych warunków, uśmiechnięci i szczęśliwi.
– Jak to możliwe? – spytał mnich
– Przypatrz się uważnie – odpowiedział Bóg
I po chwili mnich zauważył, że w piekle każdy próbował nakarmić samego siebie, a ponieważ metrowe łyżki sa mocno nieporęczne, to pożywna zupa co chwila spadała na podłogę. Natomiast w niebie, ludzie korzystając z tych samych łyżek karmili siebie nawzajem, dzięki czemu nic się nie marnowało i wszyscy byli nasyceni.
Jeśli popatrzymy na dobre praktyki radzenia sobie w pandemii jak na taką zupę, to chcąc zatrzymać wszystko dla siebie, tracimy wszystko. … czytaj dalej
Zgłoś naruszenie/Błąd
Oryginalne źródło ZOBACZ
Dodaj kanał RSS
Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS