A A+ A++

Wnioski o 300 plus można składać tylko do końca listopada. Zakład Ubezpieczeń Społecznych ostrzega przed częstymi błędami popełnianymi przy ubieganiu się o świadczenie.

Większość rodziców i opiekunów złożyła już wniosek o świadczenie 300 plus z programu „Dobry Start”. Na ich konta trafiło już ponad miliard złotych. W województwie mazowieckim w ramach programu ZUS wypłacił 153,8 mln zł.

– Wnioski o świadczenie 300 plus z programu „Dobry Start” ZUS przyjmuje od lipca. Jeśli rodzic złożył poprawnie wypełniony wniosek w lipcu lub sierpniu i dołączył do niego wszystkie niezbędne dokumenty, to ma gwarancję wypłaty świadczenia nie później niż do końca września – informuje Katarzyna Krupicka z ZUS.

Tylko do końca sierpnia w całym województwie mazowieckim do ZUS wpłynęło elektronicznie 440 tys. wniosków o świadczenie 300 plus na 622,5 tys. dzieci. Kwota wypłaconych jak dotąd świadczeń w regionie wyniosła 153,8 mln zł.

Rodzice, którzy jeszcze nie złożyli wniosku, mogą to zrobić do 30 listopada wyłącznie elektronicznie, za pomocą Platformy Usług Elektronicznych (PUE) ZUS, bankowości elektronicznej lub portalu Emp@tia. Jeżeli wniosek zostanie złożony we wrześniu, październiku lub listopadzie to pieniądze trafią na konto w ciągu dwóch miesięcy od złożenia wniosku.

Najczęstsze błędy

ZUS przypomina, że obojętnie jaka nieprawidłowość we wniosku o świadczenie 300 plus wymaga dodatkowej weryfikacji i przeprowadzenia postępowania wyjaśniającego z klientem, a to wydłuża czas rozpatrzenia wniosku.

– Najczęściej popełniane błędy to: nieprawidłowy PESEL dziecka, błędny numer rachunku bankowego. Zdarzają się również sytuacje, że oboje rodziców wnioskuje o świadczenie na to samo dziecko. Do wniosków nie są dołączane wymagane dokumenty albo są one niewłaściwe, czasami dodane są niepotrzebnie – wyjaśnia rzeczniczka.

Jeśli w sprawie jest konieczność przeprowadzenia postępowania wyjaśniającego z wnioskodawcą, na profilu PUE ZUS klienta zostaje zamieszczone wezwanie z prośbą o uzupełnienie wniosku. O wystawieniu takiego pisma ZUS informuje klienta poprzez sms i wiadomość wysłaną na adres poczty elektronicznej wskazany we wniosku.

Niestety wielu rodziców nie reaguje na wezwanie. Brak odpowiedzi skutkuje tym, że świadczenie w dalszym ciągu nie może zostać przyznane.

Oryginalne źródło: ZOBACZ
0
Udostępnij na fb
Udostępnij na twitter
Udostępnij na WhatsApp

Oryginalne źródło ZOBACZ

Subskrybuj
Powiadom o

Dodaj kanał RSS

Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS

Dodaj kanał RSS
0 komentarzy
Informacje zwrotne w treści
Wyświetl wszystkie komentarze
Poprzedni artykułNie działają czytniki kart w przedszkolach. Dzieci trzeba liczyć „ręcznie”
Następny artykułGałęzie z drzewa sąsiada na działce. Czy można wycinać je bez pozwolenia?