A A+ A++

Jak otworzyć własny sklep odzieżowy? Od czego zacząć i gdzie szukać inspiracji? Przedstawiamy krótki, lecz praktyczny poradnik dla początkujących przedsiębiorców. Zobacz, o czym koniecznie musisz pamiętać, otwierając sklep z ubraniami w swoim mieście.

Sklep z ubraniami – od czego zacząć?

Zanim otworzysz biznes, musisz zgromadzić wiedzę dotyczącą branży, w której będziesz działać, sprawdzić konkurencję, wypisać słabe i mocne strony swojego biznesu, szanse i zagrożenia. Musisz również znać się na tym, co zamierzasz sprzedawać. Jeśli planujesz otwarcie sklepu z ubraniami, musisz znać się na modzie lub przynajmniej kojarzyć aktualne trendy. Przydatne w tej kwestii okażą się internetowe porady modowe, które pomogą Ci doradzać klientom, znajdziesz je na e-szafa.pl. Warto również śledzić znane blogi modowe lub profile w mediach społecznościowych związane z tą tematyką. Klienci zaufają ci tylko wtedy, gdy będziesz prawdziwym specjalistą w swojej branży.

Gdy już zgromadzisz niezbędną wiedzę dotycząca wybranej branży, możesz skupić się na formalnościach. Wybierz odpowiednią formę działalności, formę opodatkowania, odpowiedni kod PKD oraz zastanów się nad kwestią księgowości, a następnie zarejestruj swoją działalność gospodarczą.

Kasa fiskalna w sklepie odzieżowym

Pamiętaj również, że sprzedając towary osobom fizycznym nieprowadzącym działalności gospodarczej, jesteś zobowiązany do ewidencjonowania sprzedaży na urządzeniu fiskalnym. Do wyboru masz drukarkę oraz kasę fiskalną, a co wybrać? Jeśli zamierzasz otworzyć niewielki butik, spokojnie możesz wybrać kasę fiskalną online, która będzie poręczna i prosta w obsłudze. Przy wyborze odpowiedniego modelu zwróć uwagę na bazę towarową, a także czy wybrana przez ciebie kasa współpracuje z czytnikiem kodów kreskowych. Musisz również pamiętać o jej obowiązkowej fiskalizacji.

Niezbędne wyposażenie sklepu z ubraniami

Zacznijmy od tego, co koniecznie musi się tam znaleźć? Na pewno podstawowym wyposażeniem sklepu odzieżowego są pojemne regały z wieszakami, lustra, przymierzalnia oraz lada. Dobrym pomysłem będą również manekiny, które postawisz w oknie wystawowym. Warto postawić na oryginalny model, kolor takiego manekina, ponieważ to on będzie zachęcał przechodniów do odwiedzenia twojego sklepu stacjonarnego.

Z kolei wieszaki musisz dopasować do sprzedawanych ubrań – jeśli w twoim butiku przeważają futra i kożuchy, wybierz odpowiednio trwały model wieszaka, który bez problemu utrzyma taką odzież i dobrze ją wyeksponuje. Pamiętaj też, że inne wieszaki będą ci potrzebne na bluzki i koszule, inne na spodnie czy spódnice.

Wyposaż swój sklep również w odpowiednio dużą ladę, która pomieści wszystkie niezbędne akcesoria, a jednocześnie nie zabierze zbyt wiele przestrzeni w sklepie. Jeśli sprzedajesz ubrania i dodatki, powinieneś również zwrócić uwagę na kolor takich mebli.

Oryginalne źródło: ZOBACZ
0
Udostępnij na fb
Udostępnij na twitter
Udostępnij na WhatsApp

Oryginalne źródło ZOBACZ

Subskrybuj
Powiadom o

Dodaj kanał RSS

Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS

Dodaj kanał RSS
0 komentarzy
Informacje zwrotne w treści
Wyświetl wszystkie komentarze
Poprzedni artykułAwaria na Pradze i Mokotowie. Mieszkańcy bez ogrzewania
Następny artykułNietypowe hobby