A A+ A++

Wcisła, Neumann, Lisek, Borowczak, Rybicki.

Gdyby czytali, byliby mądrzejsi.

Nie chodzi o historię. Nie chodzi o plany króla Stefana Batorego, pruskiego władcy Fryderyka, ani o ministra Eugeniusza Kwiatkowskiego, a nawet nie chodzi o projekt blisko 7.kilometrowej grobli przez zalew z przekopem przez mierzeję przygotowany starannie w l.70 ub. wieku przez inż. Henryka Pietrowicza z Elbląga i projektanta z biura „Projmors” w Gdańsku, Pawła Chaciewicza.

Znana i ceniona, także w środowiskach branżowych powiązanych z liberalną kultura gospodarcza PO, firma doradcza z Gdyni, na zlecenie władz Elbląga opublikowała w czerwcu 2015 roku, czyli za rządów premier Kopacz i prezydenta Wróblewskiego*, z Jerzym Wcisłą* w Senacie RP a posłami BorowczakiemNeumannem w Sejmie RP, strategię dla portu morskiego w Elblągu.

Proszę panów parlamentarzystów czytać jej fragmenty głośno przed mikrofonami ulubionych, w tym TVP Info, programów informacyjnych.

Port morski w Elblągu stał się wschodnia granicą morską Unii Europejskie(…) Zapewnienie swobodnego oraz posiadającego dobre parametry nawigacyjne dostępu do portu(…) można osiągnąć poprzez korzystne regulacje stosunków Polska-Rosja(…) lub POPRZEZ BUDOWĘ PRZEKOPU PRZEZ MIERZEJĘ WIŚLANĄ WRAZ Z DOSTĘPEM DO PORTU(…) Przedsięwzięciem, które wydatnie skróciłoby drogę wodną statków z portu Elbląg na Bałtyk, uniezależniając jednocześnie żeglugę od decyzji strony rosyjskiej jest planowany(tak, tak-red.) od wielu lat kanał żeglugowy przez Mierzeję Wiślaną na wschód od miejscowości Skowronki”.

A ważność tej inwestycji, co zauważają autorzy strategii, wynika z 

negatywnego wpływania na działania portu w Elblągu wprowadzonego przez Rosję ograniczenia żeglugi przez Cieśninę Pilawską, co udało się przezwyciężyć dopiero w 2009 roku, ale ISTNIEJĄCE WCIĄŻ WYMOGI FORMALNE ZE STRONY ROSYJSKIEJ (AWIZACJA) ORAZ PRAWDOPODOBIEŃSTWO DODATKOWYCH NIEPRZEWIDZIANYCH UTRUDNIEŃ dla żeglugi powodują znaczące ograniczenia konkurencyjności portu w Elblągu”.

Reasumując: przesłankami rozwoju portu byłoby otwarcie żeglugi Polska-Rosja przez Cieśninę Pilawską lub budowa kanału przez Mierzeję Wiślaną. W analizie SWOT autorzy wskazują jako słabe strony marną dostępność Elbląga od Zatoki Gdańskiej i ograniczenia(sukces „elementarnego zaufania” premiera Donalda Tuska do W. Putina-red.) w ruchu przez Cieśninę Pilawska.

Jako opcje docelową konsultanci rekomendują „BUDOWĘ KANAŁU PRZEZ MIERZEJĘ WIŚLANĄ” oraz „propagowanie tego działania jako strategicznego dla Polski na arenie międzynarodowej”.

Zadanie w sam raz dla Róży ThunKrzysztofa Liska, a nawet Aleksandry DulkiewiczMieczysława Struka**, członków brukselskiego Komitetu Regionów i entuzjastów dobrych stosunków z władzami Kaliningradu.

Problem liberalnej opozycji, której poprzednie rządy poległy w relacjach z Rosją polega dziś na tym, że koalicja PiS-SP zrealizowała coś, co przekraczało możliwości organizacyjne, intelektualne i polityczne środowiska Platformy Obywatelskiej. Wymagało to bowiem innej jakości niż pilnowanie kranu z umiarkowanie ciepłą wodą.

Zamiast polityki realnej, polityki faktów ,polityki budowanej z trzewi polskiej racji stanu, spikerzy PO wybierali komfortową politykę eventu, spektaklu, wreszcie miłej zabawy. Po co brać się za przekop mierzei skoro można popłynąć łodzią „Kahlberg” (Krynica Morska – red.) albo jachtem Alf na miłe towarzyskie spotkanie z putinowskim gubernatorem w sprawie regat trzech marszałków. Nawet po aneksji Krymu!

Co z tego, że to naiwność, skoro także osobista przyjemność.

Dziś szczerze wykazują publicznie frustrację, ponieważ to inny rząd przeprowadził skutecznie coś, co wydało się trudne do podjęcia.

Choć to COŚ było według nich „konieczne-możliwe-potrzebne”.

Sami to napisali na kamieniu,który usadowili w Skowronkach na Mierzei Wiślanej.

Zalew już nie zamiera – zamiera wiarygodność PO w tej okolicy.

Oryginalne źródło: ZOBACZ
0
Udostępnij na fb
Udostępnij na twitter
Udostępnij na WhatsApp

Oryginalne źródło ZOBACZ

Subskrybuj
Powiadom o

Dodaj kanał RSS

Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS

Dodaj kanał RSS
0 komentarzy
Informacje zwrotne w treści
Wyświetl wszystkie komentarze
Poprzedni artykułSteam Deck do kupienia od ręki. Vlave wypuściło też własną stację dokującą
Następny artykułPracował nad nim mistrz F1, teraz można je kupić. Oto specjalne Alpine A110R