A A+ A++

– Samochód został wyrejestrowany w 1979 r. Przywiozłem go w październiku spod Wrocławia i oddałem do renowacji do warsztatu w Gdyni. Wymieniłem uszczelki, wyciągnęliśmy silnik, skrzynię biegów i most. Konieczny był także zakup nowej chłodnicy. Teraz rozpoczął się ostrożny proces testowania samochodu – napisał na portalu społecznościowym właściciel auta Tomasz Miegoń, dyrektor Muzeum Marynarki Wojennej w Gdyni. 

Miegoń pamięta, gdy po mieście jeździła taka taksówka. – To było mocne i dobrze oceniane auta. Także na zachodzie – mówi. 

Z ZSRR na zachód

Samochód Tomasza Miegonia to wersja, która z ZSRR trafiała na zachodnie rynki. Moskwicz 403 różnił się od poprzednika m.in. zainstalowanym spryskiwaczem przedniej szyby (uruchamiany pedałem) oraz hydraulicznym sterowaniem sprzęgła i inną, “bogatszą” atrapą. Model 403 był wersją przejściową pomiędzy modelem 407 a 408. Karoseria pochodziła jeszcze z modelu 402, ale wiele podzespołów było już z nowszego modelu 408.

Produkowano go bardzo krótko – w latach 1962–1965. Wyprodukowano 133 523 sztuk modelu 403, z tego 50 612 na eksport.

Oryginalne źródło: ZOBACZ
0
Udostępnij na fb
Udostępnij na twitter
Udostępnij na WhatsApp

Oryginalne źródło ZOBACZ

Subskrybuj
Powiadom o

Dodaj kanał RSS

Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS

Dodaj kanał RSS
0 komentarzy
Informacje zwrotne w treści
Wyświetl wszystkie komentarze
Poprzedni artykułCo dalej z Petruccim?
Następny artykułPamiętajmy o światłach w czasie złych warunków pogodowych