A A+ A++

Audi opublikowało oficjalny cennik najnowszego, w pełni elektrycznego modelu. E-tron GT w bazowej odmianie kosztuje od 440 tys. zł.

Kolejny model od Audi zasilany wyłącznie z gniazdka powstał na tej samej platformie co Porsche Taycan i jest jego bezpośrednim konkurentem. Elektryczne Audi jest dostępne w dwóch odmianach. Bazowa o nazwie e-tron GT 60 ma moc 350 kW (477 KM), przyspiesza do 100 km/h w 4,1 sekundy i zasięg 487 km. O „duże” oczko wyżej stoi wariant RS e-tron GT, który dostał dodatkowy zastrzyk mocy – 440 kW (598 KM). Dzięki temu przyspieszenie do setki zajmuje 3,3 s. Większa moc wpłynęła na zasięg, który maksymalnie został określony na 472 km.

CZYTAJ TAKŻE: Audi RS6: Chcę mieć wszystko

Niezależnie od wybranej wersji, auto może być ładowane z mocą do 270 kW. Dzięki temu akumulatory o pojemności 93,4 kWh (dla obu wariantów są takie same) będzie można naładować do 80 procent w 22,5 minuty. Szkoda, że jak na razie ładowarek oferujących taką mocą ładowania w Polsce nie ma. Ionity w Polsce planuje takie w trzech lokalizacjach.

Podstawowe warianty są bogato wyposażone. E-tron GT 60 (od 440 tys. zł) oferuje w standardzie m.in.: 19-calowe felgi, reflektory LED, skórzaną tapicerkę, siedzenia sportowe z przodu, trójramienną kierownicę skórzana, 3-strefową klimatyzację automatyczną, system MMI Navigation plus. MMI touch, Audi sound system, tempomat czy pompę ciepła.

Z kolei RS e-tron GT (od 594 tys. zł) daje klientom nieco więcej. Dla przykładu można wymienić: 20-calowe felgi, reflektory LED, skórzaną tapicerkę, siedzenia sportowe „plus” z przodu, ogrzewaną trójramienną kierownicę skórzaną, 3-strefową klimatyzację automatyczną, MMI Navigation plus. MMI touch, system nagłośnienia Bang & Olufsen Premium Sound System z dźwiękiem 3D, tempomat, pompę ciepła, adaptacyjne zawieszenie pneumatyczne, napęd quattro z regulowaną blokadą mechanizmu różnicowego tylnej osi czy system e-tron Sport sound. Dla obu wariantów system ładowania prądem AC o mocy do 22 kW stanowi opcję wymagającą dopłaty 6320 zł.

Ceny Audi e-tron GT
– Audi e-tron GT 60
(477 KM) – od 440 ooo zł
– Audi RS e-tron GT 60 (598 KM) – od 594 ooo zł

Na chwilę obecną e-tron GT ma tylko dwóch konkurentów. Są nimi Porsche Taycan oraz Tesla Model S. Porsche Taycan 4s z pakietem Performance Plus (490 KM) to wydatek ponad 480 tys. zł. Czyli o ponad 40 tys. zł więcej. Z kolei Taycan Turbo (625 KM), stanowiący konkurencję dla RS e-tron GT, kosztuje co najmniej 653 tys. zł (o 59 tys. zł więcej). Warto jednak zaznaczyć, że Porsche dla modelu Taycan wprowadziło wariant bazowy o mocy 326 KM, którego cena rozpoczyna się od 389 tys. zł. Audi jak na razie nie ma takiej wersji dla e-trona GT.

Tesla Model S dostępna jest w trzech wariantach: Long Range (od 395 990 zł) z dwoma silnikami oraz Plaid (od 529 990 zł) i Plaid+ (od 614 490 zł) z trzema silnikami. Jednak dostępna to za duże słowo. Póki co modele 1000 i więcej konne istnieją bardziej w konfigurator … czytaj dalej

Oryginalne źródło: ZOBACZ
0
Udostępnij na fb
Udostępnij na twitter
Udostępnij na WhatsApp

Oryginalne źródło ZOBACZ

Subskrybuj
Powiadom o

Dodaj kanał RSS

Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS

Dodaj kanał RSS
0 komentarzy
Informacje zwrotne w treści
Wyświetl wszystkie komentarze
Poprzedni artykuł 600 łóżek covidowych powstanie w regionie. MCK poszerzy swoją działalność
Następny artykułPraca socjalna – trudna i odpowiedzialna