Aktor znany z roli Adama Jensena nie kryje wściekłości z powodu zwolnień w Eidos Montreal. Uważa również, że skasowana odsłona serii Deus Ex nie była kontynuacją przygód jego bohatera.
Źródło fot. Embracer
i
Wczoraj grupa Embracer złamała serca wszystkim fanom serii Deus Ex, kasując nową odsłonę cyklu, która miała znajdować się w preprodukcji od dwóch lat. Teraz głos w sprawie zabrał Elias Toufexis, czyli aktor znany z roli Adama Jensena w najnowszych grach z serii.
- Aktor jest wściekły przede wszystkim z powodu zwolnień w studiu Eidos Montreal (z pracą miało pożegnać się 97 osób) oraz w związku z ogólną sytuacją w branży gier.
- Jednocześnie dodał, że najprawdopodobniej ta skasowana gra nie była kontynuacją historii Jensena. Wniosek taki wyciągnął z tego, że preprodukcja gry miała trwać od dwóch lat i przez ten czas nikt się z nim nie skontaktował, co byłoby dziwne, gdyby twórcy planowali kolejny tytuł z tym bohaterem.
Warto dodać, że Embracer postanowił wykorzystać to, że o marce Deus Ex znowu mówi się tak dużo i zorganizował na Steamie przecenę, która pozwala kupić wszystkie pecetowe odsłony cyklu za 40,02 zł.
- The Deus Ex Collection na Steamie
Eidos Montreal pod skrzydłami Embracer
Grupa Embracer przejęła studio Eidos Montreal, wraz z jego markami, na początku 2022 roku. Szybko pojawiły się doniesienia, że pod szyldem nowego właściciela zespół rozpoczął pracę nad kolejną odsłoną serii Deus Ex.
Niestety w ubiegłym roku grupa Embracer popadła w poważne tarapaty finansowe i zaczęła rozpaczliwie szukać oszczędności. W rezultacie przeprowadzono masowe zwolnienia, a część studiów (Free Radical Design i Volition) zostało zamkniętych.
Ostatnie posunięcia Embracer są zwłaszcza smutne dla fanów gatunku immersive sim. Deus Ex to jedna z najsłynniejszych marek z tej kategorii, a co gorsza – w grudniu doszło do masowych zwolnień w należących do tego koncernu studiach Splipgate Ironworks i 3D Realms, czego skutkiem było porzucenie innej tego typu produkcji w postaci Core Decay.
Na szczęście w przypadku drugiej z tych gier główny projektant, Ivar Hill, posiada wszystkie prawa do tej marki i pomimo utraty wsparcia finansowego kontynuuje prace nad tym tytułem oraz prowadzi rozmowy z innymi zainteresowanymi wydawcami. Niestety w przypadku Deus Ex nie mamy co liczyć na taki obrót sprawy.
- Recenzja gry Deus Ex: Rozłam ludzkości
- Deus Ex: Rozłam Ludzkości – poradnik do gry
- Oficjalna strona internetowa grupy Embracer
Złapał bakcyla gier dzięki zabawie na ZX Spectrum kolegi. Potem przesiadł się na własne Commodore 64, a po krótkiej przygodzie z 16-bitowymi konsolami powierzył na zawsze swoje serce grom pecetowym. Prawdziwy weteran newsroomu GRYOnline.pl – piszący nieprzerwanie od 2009 roku i wciąż niemający dosyć. Wielbiciel niszowych produkcji, w tym zwłaszcza przygodówek, RPG-ów oraz gier z gatunku immersive sim, jak również pasjonat modów. Poza grami pożeracz fabuł w każdej postaci – książek, seriali, filmów i komiksów – Adrian nigdy nie odmówi dobrej opowieści.
więcej
Zgłoś naruszenie/Błąd
Oryginalne źródło ZOBACZ
Dodaj kanał RSS
Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS