A A+ A++

Brytyjski zespół, który w tym miesiącu odniósł swoje trzecie zwycięstwo w Le Mans w klasie LMP2, jest pierwszą kliencką ekipą, która zadeklarowała starty jednym z hybrydowych prototypów w kategorii hipersamochodów w WEC w 2023 roku.

Będzie to pierwszy atak Joty na najwyższą klasę od piętnastu lat: w 2004 i 2005 roku zespół rywalizował w LMP1 wystawiając samochód Zytek 04S, a następnie w 2007 i 2008 roku pod szyldem Charouz dysponowali prototypem Lola-Judd B07/10.

Potwierdzenie od Joty pojawiło się niedługo po oświadczeniu wydanym przez JDC-Miller MotorSport, że w przyszłym roku będzie korzystać z Porsche 963 w IMSA SportsCar Championship.

Hertz, jedna z największych na świecie firm zajmujących się wynajmem samochodów, została ogłoszona sponsorem tytularnym formacji Jota Porsche. Jednym z partnerów zostało też Singer Group.

Współwłaściciel Joty, David Clark, powiedział: – Ściganie się z Hertzem i Singerem to dla Joty doniosły kamień milowy.

– W ostatnich latach odnosiliśmy sukcesy na poziomie globalnym, szczególnie w Le Mans – dodał. – Z nowym zespołem będziemy w bardzo dobrej pozycji, aby utrzymać nasze tempo, gdy wyścigi samochodowe znów wejdą w złoty okres w 2023 roku.

Sprzedaż samochodów dla klientów zawsze była zakładaną podstawą programu LMDh Porsche.

Do prywatnych rąk w sezonie 2023 trafią w sumie cztery prototypy, po dwa w WEC i IMSA.

Czytaj również:

 

akcje

komentarze

Oryginalne źródło: ZOBACZ
0
Udostępnij na fb
Udostępnij na twitter
Udostępnij na WhatsApp

Oryginalne źródło ZOBACZ

Subskrybuj
Powiadom o

Dodaj kanał RSS

Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS

Dodaj kanał RSS
0 komentarzy
Informacje zwrotne w treści
Wyświetl wszystkie komentarze
Poprzedni artykułBez zmian w rankingu tenisistów. Hurkacz nadal w czołowej “10”
Następny artykułIzrael stworzył prawdziwego wallhacka