Brytyjski zespół, który w tym miesiącu odniósł swoje trzecie zwycięstwo w Le Mans w klasie LMP2, jest pierwszą kliencką ekipą, która zadeklarowała starty jednym z hybrydowych prototypów w kategorii hipersamochodów w WEC w 2023 roku.
Będzie to pierwszy atak Joty na najwyższą klasę od piętnastu lat: w 2004 i 2005 roku zespół rywalizował w LMP1 wystawiając samochód Zytek 04S, a następnie w 2007 i 2008 roku pod szyldem Charouz dysponowali prototypem Lola-Judd B07/10.
Potwierdzenie od Joty pojawiło się niedługo po oświadczeniu wydanym przez JDC-Miller MotorSport, że w przyszłym roku będzie korzystać z Porsche 963 w IMSA SportsCar Championship.
Hertz, jedna z największych na świecie firm zajmujących się wynajmem samochodów, została ogłoszona sponsorem tytularnym formacji Jota Porsche. Jednym z partnerów zostało też Singer Group.
Współwłaściciel Joty, David Clark, powiedział: – Ściganie się z Hertzem i Singerem to dla Joty doniosły kamień milowy.
– W ostatnich latach odnosiliśmy sukcesy na poziomie globalnym, szczególnie w Le Mans – dodał. – Z nowym zespołem będziemy w bardzo dobrej pozycji, aby utrzymać nasze tempo, gdy wyścigi samochodowe znów wejdą w złoty okres w 2023 roku.
Sprzedaż samochodów dla klientów zawsze była zakładaną podstawą programu LMDh Porsche.
Do prywatnych rąk w sezonie 2023 trafią w sumie cztery prototypy, po dwa w WEC i IMSA.
akcje
komentarze
Zgłoś naruszenie/Błąd
Oryginalne źródło ZOBACZ
Dodaj kanał RSS
Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS