Największy polski producent gier zwalnia pracowników w amerykańskim
studiu The Molasses Flood. Zespół opuściło ponad 20 osób pracujących przy
projekcie „Sirius”. Także w Polsce z pracą w CD Projekcie pożegnało się kilka
osób. Sporo dzieje się na początku produkcji nowej gry osadzonej w uniwersum
Wiedźmina.
Zaktualizowana w październiku 2022 r. strategia
CD Projektu pokazała ambitne plany dotyczące kilku projektów, w tym tytułu „Sirius”,
który miał czerpać inspirację z wiedźmińskiej franczyzy. Jesienią ubiegłego
roku podano, że jest on w fazie przedprodukcyjnej, a w projekt jest zaangażowanych
ponad 60 osób. Za grę miał przede wszystkim odpowiadać amerykański zespół The
Molasses Flood, który
CD Projekt przejął w 2021 r.
Projekt „Sirius” był przedmiotem kilku giełdowych komunikatów CD Projektu w ostatnich
tygodniach. Najpierw
spółka poinformowała, że musi na nowo zastanowić się na całym przedsięwzięciem i
jego komercyjnym potencjałem. Zawiązała z tego tytułu odpisy w wysokości blisko
43 mln zł, które
w połowie odwróciła w maju, decydując się na jego kontynuację w „nowo
zdefiniowanych ramach”.
Okazuje się, że nowe ramy pociągnęły za sobą także decyzje
kadrowe. Na Twitterze,
byli już pracownicy The Molasses Flood, pracujący przy „Siriusie” zaczęli
informować o zwolnieniach. W sumie, jak dowiedział się „Puls Biznesu”, pracę
straciło 21 osób zespołu w Stanach Zjednoczonych oraz 8 w Polsce. Jednym z nich jest Robert Bailey, były projektant narracji.
Yesterday I was laid off from Molasses Flood.
It’s not as fun to update the bio this time.
I enjoyed the work I’d been doing until my last day and would love to keep doing that.If anyone has any leads on a narrative and/or tech design position I’d be happy to take a look.
— Robert Bailey (@thrownerror) May 12, 2023
„Zmiany w zespole pracującym nad projektem „Sirius” są
naturalną konsekwencją zdefiniowania nowych ram projektu — zaszły one głównie w
The Molasses Flood” – cytuje biuro
prasowe CD Projektu “PB”.
The Molasses Flood to studio z siedzibą w Bostonie w Massachusetts
założone w 2014 roku przez byłych programistów odpowiedzialnych za takie tytułu
jak “Halo”, “BioShock” i “Guitar Hero”. Studio zostało przejęte
przez Redów w 2021 roku, a spółka informowała, że zespół zachowa własną
tożsamość i nie zostanie połączony ze polskim studiem.
Zgłoś naruszenie/Błąd
Oryginalne źródło ZOBACZ
Dodaj kanał RSS
Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS