A A+ A++

Jeśli prowadzisz firmę, to na pewno spotykasz się z klientami online. Być może masz również spotkania z współpracownikami, prowadzone także w tej formie. Co zrobić, by te spotkania były jak najbardziej efektywne? Oto kilka wskazówek, dzięki którym Twoje spotkanie online przebiegnie bezproblemowo i pozytywnie wpłynie na Twoją firmę.

#1 Przygotuj odpowiedni sprzęt

Po pierwsze, upewnij się, że masz odpowiedni sprzęt do przeprowadzenia spotkania online. Powinieneś mieć dostępny komputer lub laptop z dostępem do Internetu oraz kamerką i mikrofonem. Upewnij się też, że masz dostępną odpowiednią aplikację do przeprowadzenia spotkań online, która w trakcie spotkania online nie sprawi Ci problemów.

#2 Wypracuj plan spotkania

Przed rozpoczęciem spotkania upewnij się, że wiesz dokładnie, czego oczekujesz od uczestników. Przygotuj listę tematów do omówienia, a jeśli to możliwe, przygotuj materiały do wymiany podczas spotkania. Przyda Ci się też zapisanie grafiku spotkań oraz określenie czasu trwania spotkania. Przy pojedynczych spotkaniach online, najlepiej jest trzymać się 45-60 minut. Co więcej, możesz mieć kilka szablonów, które posłużą Ci jako schematy spotkań online i pozwolą na zdecydowanie lepsze zarządzanie czasem.

#3 Ustal zasady i reguły

Przed spotkaniem określ wszystkie zgody i oczekiwania dotyczące udziału w spotkaniu, aby upewnić się, że Twoje spotkanie będzie przebiegać sprawnie i bezproblemowo. Przede wszystkim, upewnij się, że wszyscy uczestnicy spotkania są na bieżąco z tematem i intencjami spotkania. Wystarczy bowiem tylko jedna osoba, która nie potrafi się skoncentrować, by spotkanie przebiegło bez efektu.

#4 Doprecyzuj metody komunikacji

Ustal sposób komunikacji i rozwiązywania problemów, które mogą pojawić się podczas spotkania. Możesz wybrać automatyczny powiadamianie wszystkich uczestników spotkania przez wiadomość, gdy ktoś się spóźni lub bardziej obszerne powiadomienia dotyczące danego tematu. Określ też sposób dokumentowania spotkań, aby można było powrócić do nich w przyszłości. Możesz wykorzystać system rezerwacji online, np. świetnym rozwiązaniem będzie alternatywa dla Booksy – system rezerwacji Calendesk

#5 Opanuj technikę moderacji

Moderacja to sztuka, która jest szczególnie istotna w przypadku spotkań online. Musisz być w stanie utrzymać dyskusję na właściwym poziomie i aktywnie zachęcać uczestników do wypowiadania się. Pracuj nad technikami moderacji, by móc przeprowadzić efektywne spotkania online i osiągnąć swoje cele biznesowe.

Te proste wskazówki mogą pomóc Ci zwiększyć efektywność swoich spotkań online – nie tylko dla Ciebie samego, ale i dla wszystkich, którzy w nich uczestniczą. Wykorzystuj je, by móc przeprowadzać profesjonalne i skuteczne spotkania online z klientami i współpracownikami!

Oryginalne źródło: ZOBACZ
0
Udostępnij na fb
Udostępnij na twitter
Udostępnij na WhatsApp

Oryginalne źródło ZOBACZ

Subskrybuj
Powiadom o

Dodaj kanał RSS

Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS

Dodaj kanał RSS
0 komentarzy
Informacje zwrotne w treści
Wyświetl wszystkie komentarze
Poprzedni artykułBimota BX 450 – nowy zawodnik w enduro?
Następny artykułTerminarz grudzień 2022