A A+ A++

Na przykład wspominając Bimotę, od razu na myśl przychodzi mi model Bimota Tesi wyposażona w kosmicznie skomplikowany ale i niezwykle piękny wielowahaczowy układ przedniego zawieszenia, albo futurystyczna Bimota Mantra, której na ulicy nie dało się pomylić z żadnym innym motocyklem. To dość niesprawiedliwe, bo po latach trudno zmienić sposób postrzegania marki.  

Od kiedy Bimota trafiła pod skrzydła koncernu Kawasaki, pojawiły się nowe jak modele takie jak KB4, czy ekstremalnie mocna Tesi H2. Ale to nie wszystko. Podczas tegorocznych targów motocyklowych EICMA w Mediolanie na stojącym nieco na uboczu stoisku Bimoty, zaprezentowany został nowy model Bimota BX 450. Tak, dobrze kojarzysz, nowy model to typowe hardenduro, zbudowane na bazie Kawasaki KX 450 X. Ten motocykl różni się od maszyny zielonych rozbudowanym pakietem elektroniki. To co widać na pierwszy rzut oka, to że Bimota ma wyświetlacz LCD w kokpicie, przednią lampę i tylne światło, elementy których nie znajdziecie w Kawasaki. Według przecieków, które dotarły do redakcji BX450 ma też zainstalowane nowe mapy silnika i zmienione ustawienia kontroli trakcji. Na kierownicy uwagę przyciąga pokrętło firmy GET, specjalistów od elektronicznych kontroli trakcji, sugerujące możliwość ustawienia jej na jednym z dziesięciu poziomów. Wyposażony w charakterystyczną końcówkę wykonaną z włókna węglowego tłumik jest dziełem firmy Arrow Exhaust, a fabryka chwali się, że nowe enduro bez problemu spełnia wymogi normy Euro 5.

Przeźroczysty zbiornik paliwa to podobno działo firmy Acerbis i ma pojemność 10,7 l oraz jest zamykane korkiem paliwa mającym fakturę włókna węglowego. Kolejne zmiany w porównaniu do Kawasaki KX 450 X obejmują zastosowanie masywnych handbarów i tapicerowanej w kolorach włoskiej flagi kanapy.

Czy zobaczymy ten motocykl na trasie radu enduro? Szczerze wątpię i to nie z powodu braku umiejętności do jazdy w terenie, lecz z powodu prawdopodobnej ceny. Te w Bimocie nigdy nie były promocyjne.

Dla miłośników cyferek przedstawiamy garść podstawowych danych technicznych Bimoty BX450 podanych przez fabrykę.

Dane techniczne  Bimota BX450 2023

SILNIK  
Typ:  jednocylindrowy czterosuwowy Kawasaki, cztery zawory na cylinder, chłodzenie ciecza, elektroniczny wtrysk paliwa, elektryczny rozrusznik.
Przeniesienie napędu:  wielotarczowe sprzęgło mokre, skrzynia pięciobiegowa, napęd tylnego koła łańcuchem.
Pojemność skokowa:  449 cm3
Średnica cylindra x skok tłoka:  96,0 x 62,1 mm
Stopień sprężąnia:  12,5:1
PODWOZIE  
Rama:  aluminiowa
Kierownica:  aluminiowa Renthal Fatbar
Zawieszenia: przód – widelec upisde down Showa z regulacją tłumienia dobicia i odbicia, średnica goleni 49 m; tył – w pełni regulowany amortyzator Showa ze zbiornikiem wyrównawczym.
Koła: szprychowane, aluminiowe obręcze, dętkowe
Rozmiary kół p/t:  21×1,60 / 18×2,15
Opona przednia:  80/100 x 21; Metzeler 6 Days Extreme Supersoft
Opona tylna:  120/90×18; Metzeler 6 Days Extreme Medium
Hamulce:  przód – jedna tarcza hamulcowa o średnicy 270 mm, dwutłoczkowy zacisk Nissin, tył – jedyna tarcza hamulcowa o średnicy 240 mm, jednotłoczkowy zacisk Nissin
WYMIARY I MASY  
Rozstaw osi:  1485 mm
Kąt główki ramy:  62,4 stopnia
Wyprzedzenie:  120 mm
Skoki zawieszeń p/t:  305/307 mm
Prześwit:  335 mm
Pojemność paliwa:  10,7 l
Masa na sucho, bez płynów:  110,2 kg
Oryginalne źródło: ZOBACZ
0
Udostępnij na fb
Udostępnij na twitter
Udostępnij na WhatsApp

Oryginalne źródło ZOBACZ

Subskrybuj
Powiadom o

Dodaj kanał RSS

Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS

Dodaj kanał RSS
0 komentarzy
Informacje zwrotne w treści
Wyświetl wszystkie komentarze
Poprzedni artykułKonferencja PAP: „Transport drogowy dziś i wyzwania przyszłości”
Następny artykułZwiększ efektywność swoich spotkań online dzięki TYM wskazówkom