A A+ A++

Beata Drzazga, prezes i założycielka BetaMed SA: Co nam da myślenie wyłącznie o naszych biznesach, gdy za chwilę nie będziemy mieli jak i gdzie funkcjonować? Gdybyśmy do końca dekady wyprowadzili wszystko na prostą i spróbowali zrekompensować nasze grzechy, to mamy szansę uratować planetę. Ale 2030 r. jest już niedługo. Cieszę się, że jako przedsiębiorcy jesteśmy zobligowani do wdrożenia ESG. Ale powinniśmy iść dalej, coraz głośniej mówić o ratowaniu klimatu i środowiska na świecie. Gdy rozmawiam z młodymi ludźmi, oni pytają moje i starsze pokolenia o to, jak mogliśmy do tego doprowadzić. Najbliższe kilka lat powinniśmy dobrze wykorzystać.

Beata Mońka, business partner BPS, RASP: Język polski w pełni nie oddaje znaczenia słowa „sustainable”. To więcej niż bycie odpowiedzialnym, i to w sposób ciągły. Szczęśliwie zdajemy już sobie sprawę z katastrofalnych skutków, gdyśmy nie wykonali żadnych kroków, aby chronić otoczenie. Świadomość i troska mieszają się jednak ze strachem i nakazami wynikającymi wprost z regulacji unijnych. Właściwe postawy powinny być podyktowane odpowiedzialnością, empatią, wiedzą i wyobraźnią, że to, jak wygląda otaczający nas świat i co po nas zostanie, zależy od nas. Liderzy mają świadomy wpływ. I swoją osobistą postawą najlepiej mogą pokazać, co to rzeczywiście znaczy. Najważniejsze jest zwrócenie uwagi na człowieka, jego zdrowie, szczęście, wpływ naszych działań na środowisko. I prowadzenie realnych działań w kierunku ich ochrony.

Czytaj też: Rozwój sztucznej inteligencji to zanik prawdziwej pracy? Niekoniecznie

Szefowie firm są świadomi zalet, jakie płyną z wdrażania czynników ESG w biznesie?

B.M.: To jest najważniejsza kwestia do budowania autentycznej kultury firmy, jednoczącej ludzi wokół jednego celu. To jest też znakomite narzędzie dla rad nadzorczych, aby wymagały od zarządów zintegrowanych strategii ESG ze strategiami biznesowymi firm. To nie są slogany marketingowe, to jest dużo pracy związanej z wprowadzaniem zmian w firmach, ze zbieraniem konkretnych danych, z ich raportowaniem i przekuwaniem kosztów z tym związanych w realną stopę zwrotu i długofalowy zysk przedsiębiorstwa czy społeczeństwa. Konieczne jest też zarządzenie kosztem społecznym i znalezienie konstruktywnych, czasem pomostowych rozwiązań tak, aby koszty transformacji nie były katastrofalne dla określonych grup.

M.D.: Jako IKEA działamy w oparciu o wizję tworzenia lepszego życia na co dzień dla wielu ludzi. Bycie firmą mającą silny głos i działającą w obszarze ESG jest ważnym elementem zaangażowania pracodawcy. Rok 2022 był okropny pod wieloma względami, ale w dobie pandemii i wojny respek … czytaj dalej

Oryginalne źródło: ZOBACZ
0
Udostępnij na fb
Udostępnij na twitter
Udostępnij na WhatsApp

Oryginalne źródło ZOBACZ

Subskrybuj
Powiadom o

Dodaj kanał RSS

Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS

Dodaj kanał RSS
0 komentarzy
Informacje zwrotne w treści
Wyświetl wszystkie komentarze
Poprzedni artykułZłodziej wszedł razem z drzwiami. Uciekł, gdy zobaczył jednego z domowników
Następny artykułOburzenie prezesa. Uważa, że inni go kopiują!