A A+ A++

Chojnice, dnia 30.04.2020 r.

ZP.272.14.2020

 

MODYFIKACJA SIWZ

 

Dotyczy: postępowania o udzielenie zamówienia publicznego na p.n.

„ROZBUDOWA DROGI POWIATOWEJ NR 2621G ŁĄG – ZŁE MIĘSO”

REALIZOWANE W RAMACH DOFINANSOWANIA Z FUNDUSZU DRÓG SAMORZĄDOWYCH.

Zgodnie z art. 38 ust. 4 ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. Prawo zamówień publicznych( t. j. Dz. U. z 2019 r., poz. 1843) Zamawiający zmienia treść Siwz:

Dział A. INSTRUKCJA DLA WYKONAWCÓW otrzymuje brzmienie: ( zmiany podświetlono na żółto)

XI. WYKAZ OŚWIADCZEŃ LUB DOKUMENTÓW POTWIERDZAJĄCYCH SPEŁNIENIE WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ BRAK PODSTAW WYKLUCZENIA

1. Do oferty wykonawca musi dołączyć aktualne na dzień składania ofert oświadczenia stanowiące wstępne potwierdzenie, że Wykonawca:

1) nie podlega wykluczeniu;

2) spełnia warunki udziału w postępowaniu.

Oświadczenia, o jakich mowa powyżej Wykonawca zobowiązany jest złożyć w formie pisemnej wraz z ofertą. Propozycje treści oświadczeń zostały zamieszczone w Dziale D SIWZ Załączniki
– Załącznik nr 1 i 2 osobno dla każdej części zamówienia
.

Do oferty wykonawca musi dołączyć również dokumenty, o których mowa w Rozdziale XII, ust.11 SIWZ – odpowiednio jeżeli dotyczy.

2. Oświadczenie dotyczące przynależności do tej samej grupy kapitałowej.

Wykonawca, w terminie 3 dni od zamieszczenia na stronie internetowej informacji, o której mowa w art. 86 ust. 5 ustawy Pzp, przekazuje Zamawiającemu oświadczenie o przynależności albo braku przynależności do tej samej grupy kapitałowej, o której mowa w art. 24 ust. 1 pkt 23 ustawy Prawo zamówień publicznych. Propozycja treści oświadczenia została zamieszczona w Dziale D Siwz –załączniki, załącznik nr 4. W przypadku przynależności do tej samej grupy kapitałowej Wykonawca może złożyć wraz oświadczeniem dowody, że powiązania z innym wykonawcą nie prowadzą do zakłócenia konkurencji w postępowaniu o udzielenie zamówienia.

 3. Zamawiający przed udzieleniem zamówienia, na podstawie art. 26 ust. 2 ustawy Pzp wezwie pisemnie Wykonawcę, którego oferta została najwyżej oceniona, do złożenia w wyznaczonym,nie krótszym niż 5 dni terminie, aktualnych na dzień złożenia następujących oświadczeń lub dokumentów potwierdzających okoliczności, o których mowa w art. 25 ust. 1 ustawy Prawo zamówień publicznych:

1) W celu potwierdzenia spełnienia przez Wykonawcę warunków udziału w postępowaniu:

a) Wykazu robót budowlanych wykonanych nie wcześniej niż w okresie ostatnich 5 lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie, wraz z podaniem ich rodzaju, wartości, daty, miejsca wykonania i podmiotów, na rzecz których roboty te zostały wykonane, z załączeniem dowodów określających czy te roboty budowlane zostały wykonane należycie, w szczególności informacji o tym czy roboty zostały wykonane zgodnie z przepisami prawa budowlanego i prawidłowo ukończone, przy czym dowodami, o których mowa, są referencje bądź inne dokumenty wystawione przez podmiot, na rzecz którego roboty budowlane były wykonywane, a jeżeli z uzasadnionej przyczyny o obiektywnym charakterze wykonawca nie jest w stanie uzyskać tych dokumentów – inne dokumenty – wg wzoru stanowiącego załącznik nr 5 do niniejszej SIWZ.

Dokumenty i oświadczenia, o których mowa w pkt 3 ust. 1 lit. a wykonawca składa na wezwanie zamawiającego na email: [email protected] opatrzone kwalifikowanym podpisem elektronicznym lub w wersji papierowej na adres zamawiającego, zgodnie z wyborem Wykonawcy.

Oświadczenie, o których mowa w pkt 2 dotyczące przynależności do tej samej grupy kapitałowej, wykonawca składa w terminie 3 dni od zamieszczenia na stronie internetowej informacji z otwarcia ofert na email: [email protected] opatrzone bezpiecznym podpisem elektronicznym lub wersji papierowej na adres zamawiającego.

4.Jeżeli okaże się to niezbędne do zapewnienia odpowiedniego przebiegu postępowania o udzielenie zamówienia, Zamawiający może na każdym etapie postępowania wezwać wykonawców do złożenia wszystkich lub niektórych oświadczeń lub dokumentów potwierdzających, że nie podlegają wykluczeniu, spełniają warunki udziału w postępowaniu lub kryteria selekcji, a jeżeli zachodzą uzasadnione podstawy do uznania, że złożone uprzednio oświadczenia lub dokumenty nie są już aktualne, do złożenia aktualnych oświadczeń lub dokumentów zgodnie z zapisami art.26 ust.2f ustawy Prawo zamówień publicznych.

XII. OPIS SPOSOBU PRZYGOTOWANIA OFERT, pkt. 20 Opakowanie i oznakowanie ofert:

20.Opakowanie i oznakowanie ofert:

Ofertę należy umieścić w opakowaniu nieprzejrzystym, zamkniętym i uniemożliwiającym jej odczytanie przed otwarciem. Opakowanie winno być oznaczone nazwą (firmą) i adresem Wykonawcy, zaadresowane do Zamawiającego na adres:

POWIAT CHOJNICKI

ul. 31 Stycznia 56

89-600 CHOJNICE

OFERTA NA: ZP.272.14.2020

ROBOTY BUDOWLANE PN. „ROZBUDOWA DROGI POWIATOWEJ NR 2621G ŁĄG – ZŁE MIĘSO” REALIZOWANE W RAMACH DOFINANSOWANIA Z FUNDUSZU DRÓG SAMORZĄDOWYCH.

Nie otwierać przed godziną 11.15 dnia 19.05.2020 r.

XIII. MIEJSCE I TERMIN SKŁADANIA OFERT

1.Składanie ofert: ofertę należy złożyć w:

Starostwie Powiatowym w Chojnicach

ul. 31 Stycznia 56

89-600 Chojnice

Biuro Obsługi Interesantów

w terminie do dnia 19 maja 2020 r. do godziny 11.00.

2.Zamawiający niezwłocznie zwróci oferty, które zostaną złożone po tym terminie.

 

XV. OSOBY UPRAWNIONE DO POROZUMIEWANIA SIĘ Z WYKONAWCAMI

1.Osobą uprawnioną do kontaktu z Wykonawcami jest:

1) w zakresie dotyczącym przedmiotu zamówienia:

imię nazwisko: Maciej Kempiński

Dyrektor Wydziału Infrastruktury i Inwestycji Drogowej

tel. (052) 39-66-571

lub imię nazwisko: Jan Gierszewski

Z-Ca Dyrektora Wydziału Infrastruktury i Inwestycji Drogowej

tel. (052) 39-66-534

2) w zakresie dotyczącym zagadnień formalno – prawnych:

imię nazwisko: mgr Arleta Matusik – Inspektor ds. Zamówień Publicznych

tel. (052) 39-66-584

2.Porozumiewanie się Wykonawcy z uprawnionym pracownikiem odbywać się może tylko w dni powszednie,w godzinach od 7.30 do 15.30 w poniedziałki i środy, we wtorki i czwartki w godzinach od 8.00 do 16.00, w piątek w godz. od.7:30 do 14:30, w formie pisemnej: [email protected].

3.Komunikacja między zamawiającym a wykonawcami odbywa się za pośrednictwem operatora pocztowego w rozumieniu ustawy z dnia 23 listopada 2012 r. – Prawo pocztowe (Dz. U. z 2017 r. poz. 1481), osobiście, za pośrednictwem posłańca lub przy użyciu środków komunikacji elektronicznej w rozumieniu ustawy z dnia 18 lipca 2002 r. o świadczeniu usług drogą elektroniczną (Dz. U. z 2017 r. poz. 1219)

XIX. WSKAZANIE MIEJSCA I TERMINU OTWARCIA OFERT

Oferty zostaną otwarte w:

Starostwie Powiatowym w Chojnicach

ul. 31 Stycznia 56, 89-600 CHOJNICE

pokój nr 41, pierwsze piętro

dnia 19.05.2020 r. o godzinie 11.15.

Na stronie głównej zamawiającego: https://www.powiat.chojnice.pl, zostanie zamieści stosowny link, do transmisji z otwarcia ofert.

XXV. WYMAGANIA DOTYCZĄCE WADIUM 

1. Zamawiający żąda od wykonawców wniesienia wadium w wysokości:6 000,00 zł (słownie: sześć tysięcy złotych 00/100)

2.W zależności od woli wykonawcy wadium może być wnoszone w jednej lub kilku formach:

1) pieniądzu,

2) poręczeniach bankowych lub poręczeniach kasy oszczędnościowo-kredytowej, z tym że poręczenie kasy jest zawsze poręczeniem pieniężnym.

3) gwarancjach bankowych,

4) gwarancjach ubezpieczeniowych,

5) poręczeniach udzielonych przez podmioty, o których mowa w art. 6 b ust. 5 pkt.2 ustawy z 
dnia 9.11.2000 r. o utworzeniu PARP ( t. j. Dz.U 2016 r., poz. 359 ze zm.)

3. W przypadku wnoszenia wadium w pieniądzu ustaloną kwotę należy wpłacić przelewem na konto Zamawiającego w Banku Spółdzielczym Więcbork nr 45 8162 0003 0019 0004 2000 0120 (DECYDUJE DATA I GODZINA UZNANIA WPŁATY NA KONCIE ZAMAWIAJĄCEGO). Kserokopię dowodu wpłaty należy dołączyć do oferty.

W TYTULE PRZELEWU NALEŻY WPISAĆ: ZP.272.14.2020

4.W przypadku wnoszenia wadium w pozostałych dopuszczalnych formach określonych w ust. 2 dokument wadium należy dołączyć do oferty w oryginale.

5.Wadium należy wnieść przed upływem terminu składania ofert.

6.Oferta, do której nie będzie dołączone wadium, spowoduje odrzucenie oferty wykonawcy przez zamawiającego. Wadium w przypadku wykonawców działających wspólnie może być wniesione przez jednego z wykonawców – pełnomocnika, z zaznaczeniem że jest przez niego wnoszone w imieniu wykonawców.

7.Zamawiający zwraca wadium wszystkim wykonawcom niezwłocznie po wyborze oferty najkorzystniejszej lub unieważnieniu postępowania, z wyjątkiem wykonawcy, którego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza, z zastrzeżeniem ust. 4 a, art. 46 ustawy Prawo zamówień publicznych.

8.Wykonawcy, którego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza, zamawiający zwraca wadium niezwłocznie po zawarciu umowy w sprawie zamówienia publicznego oraz wniesieniu zabezpieczenia należytego wykonania umowy, jeżeli jego wniesienia żądano.

9.Zamawiający dokona niezwłocznie zwrotu wadium na wniosek Wykonawcy, który wycofał ofertę przed upływem terminu składania ofert.

10.Zamawiający żąda ponownego wniesienia wadium przez wykonawcę, któremu zwrócono wadium jeżeli w wyniku rozstrzygnięcia odwołania jego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza. Wykonawca wnosi wadium w terminie określonym przez zamawiającego.

11.Zamawiający, zgodnie z zapisami art. 46 ust. 5 ustawy Prawo zamówień publicznych, zatrzymuje wadium wraz z odsetkami, jeżeli wykonawca, którego oferta została wybrana:

1) odmówi podpisania umowy w sprawie niniejszego zamówienia publicznego na warunkach określonych w ofercie;

2) nie wniesie zabezpieczenia należytego wykonania umowy / jeżeli dotyczy/

3) zawarcie umowy w sprawie zamówienia publicznego stanie się niemożliwe z przyczyn leżących po stronie Wykonawcy.

12.Zamawiający, zgodnie z zapisami art. 46 ust. 4a ustawy Prawo zamówień publicznych, zatrzymuje wadium wraz z odsetkami, jeżeli wykonawca w odpowiedzi na wezwanie, o którym mowa w art. 26 ust. 3 i 3a w/w ustawy, z przyczyn leżących po jego stronie, nie złożył oświadczeń lub dokumentów potwierdzających okoliczności, o których mowa w art. 25 ust. 1, oświadczenia, o którym mowa w art. 25a ust. 1 w/w ustawy, pełnomocnictw, lub nie wyraził zgody na poprawienie omyłki, o której mowa w art. 87 ust. 2 pkt. 3 w/w ustawy, co powodowało brak możliwości wybrania oferty złożonej przez wykonawcę jako najkorzystniejszej.

13.Wadium wnoszone w formie gwarancji winno zawierać w swej treści: nieodwołalne  i bezwarunkowe zobowiązanie się do zapłaty kwoty wadium na wypadek gdyby Wykonawca

1) odmówił podpisania umowy na warunkach określonych w ofercie,

2) nie wniósł zabezpieczenia należytego wykonania umowy,

3) zawarcie umowy stało się niemożliwe z przyczyn leżących po stronie Wykonawcy,

4) w odpowiedzi na wezwanie o którym mowa w art. 26 ust. 3 i 3a ustawy Prawo zamówień publicznych, z przyczyn leżących po jego stronie, nie złożył dokumentów lub oświadczeń potwierdzających okoliczności, o których mowa w art. 25 ust. 1, oświadczenia, o którym mowa w art. 25a ust. 1 ustawy Pzp, pełnomocnictw, lub nie wyraził zgody na poprawienie omyłki, o której mowa w art. 87 ust.2 pkt.3 w/w ustawy, co powodowało brak możliwości wybrania oferty złożonej przez wykonawcę jako najkorzystniejszej,

5) dokładne określenie przedmiotu postępowania,

6) kwotę zobowiązania,

7) termin ważności,

8) klauzule dodatkowe np. nakazujące zwrot dokumentu po jego „wygaśnięciu.”

14Pozostałe formy wniesienia wadium winny zawierać wszystkie elementy wynikające z odnośnych i obowiązujących przepisów.

15.Zamawiający nie przewiduje udzielenia zaliczek na poczet wykonania zamówienia.

XXVII. WYMAGANIA DOTYCZĄCE ZABEZPIECZENIA NALEŻYTEGO WYKONANIA UMOWY

1. Zamawiający wymaga wniesienia zabezpieczenia należytego wykonania umowy w wysokości 1% ceny całkowitej podanej w ofercie.

2.Zabezpieczenie może być wniesione:

1) w pieniądzu najpóźniej w dniu zawarcia umowy, lecz przed jej podpisaniem na rachunek Starostwa Powiatowego w Chojnicach w Banku Spółdzielczym Więcbork, nr 45 8162 00030019 0004 2000 0120,

2) poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej, z tym że zobowiązanie kasy jest zawsze zobowiązaniem pieniężnym;

3) gwarancjach bankowych,

4) gwarancjach ubezpieczeniowych,

5) poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art.6b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości,

3. Za zgodą zamawiającego zabezpieczenie może być wnoszone również ( najpóźniej w dniu zawarcia umowy):

1) w wekslach z poręczeniem wekslowym banku lub spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej,

2) przez ustanowienie zastawu na papierach wartościowych emitowanych przez Skarb Państwa lub jednostkę samorządu terytorialnego,

3) przez ustanowienie zastawu rejestrowego na zasadach określonych w przepisach o zastawie rejestrowym i rejestrze zastawów.

4.W przypadku wniesienia wadium w pieniądzu wykonawca może wyrazić zgodę na zaliczenie kwoty wadium na poczet zabezpieczenia.

5.Jeżeli zabezpieczenie wniesiono w pieniądzu, zamawiający przechowuje je na oprocentowanym rachunku bankowym. Zamawiający zwraca zabezpieczenie wniesione w pieniądzu z odsetkami wynikającymi z umowy rachunku bankowego, na którym było ono przechowywane, pomniejszone o koszt prowadzenia tego rachunku oraz prowizji bankowej za przelew pieniędzy na rachunek bankowy wykonawcy.

6.W trakcie realizacji umowy wykonawca może dokonać zmiany formy zabezpieczenia na jedną lub kilka form, o których mowa w ust. 2.

7.Za zgodą zamawiającego wykonawca może dokonać zmiany formy zabezpieczenia na jedną lub kilka form, o których mowa w ust. 3.

8.Zmiana formy zabezpieczenia jest dokonywana z zachowaniem ciągłości zabezpieczenia i bez zmniejszenia jego wysokości.

9.Jeżeli okres na jaki ma zostać wniesione zabezpieczenie przekracza 5 lat, zabezpieczenie w pieniądzu wnosi się na cały ten okres, a zabezpieczenie w innej formie wnosi się na okres nie krótszy niż 5 lat, z jednoczesnym zobowiązaniem się Wykonawcy do przedłużenia zabezpieczenia lub wniesienia nowego zabezpieczenia na kolejne okresy.

10. W przypadku nieprzedłużenia lub niewniesienia nowego zabezpieczenia najpóźniej na 30 dni przed upływem terminu ważności dotychczasowego zabezpieczenia wniesionego w innej formie niż w pieniądzu, Zamawiający zmienia formę na zabezpieczenie w pieniądzu, poprzez wypłatę kwoty z dotychczasowego zabezpieczenia.

11.Wypłata, o której mowa w ust. 10, następuje nie później niż w ostatnim dniu ważności dotychczasowego zabezpieczenia.

12.Zamawiający zwraca zabezpieczenie w terminie 30 dni od dnia wykonania zamówienia i uznania przez Zamawiającego za należycie wykonane.

13.Kwota pozostawiona na zabezpieczenie roszczeń z tytułu rękojmi za wady nie może przekraczać 30% wysokości zabezpieczenia.

14.Kwota, o której mowa w ust. 13, jest zwracana nie później niż w 15 dniu po upływie okresu rękojmi za wady.

15.W przypadku podpisania aneksu dotyczącego przedłużenia terminu zakończenia robót Wykonawca najpóźniej w dniu zawarcia aneksu do umowy przedstawi aneks do zabezpieczenia należytego wykonania określonego w ust. 1, z wyłączeniem zabezpieczenia wniesionego w pieniądzu,

16.W przypadku podpisania aneksu dotyczącego zwiększenia wynagrodzenia za wykonane roboty Wykonawca najpóźniej w dniu zawarcia aneksu do umowy przedstawi aneks do zabezpieczenia należytego wykonania określonego w ust. 1.

ZAMAWIAJĄCY ZMIENIA ZAPISY ISTOTNYCH POSTANOWIEŃ UMOWY- ZGODNIE ZE ZMIANAMI ZAZNACZONYMI W ZAŁĄCZNIKU.

MODYFIKACJA SIWZ

ISTOTNE POSTANOWIENIA UMOWY PO ZMIANACH

Wywieszono na tablicy ogłoszeń w dniu 30.04.2020 r. + strona internetowa

Zdjęto……………

Oryginalne źródło: ZOBACZ
0
Udostępnij na fb
Udostępnij na twitter
Udostępnij na WhatsApp

Oryginalne źródło ZOBACZ

Subskrybuj
Powiadom o

Dodaj kanał RSS

Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS

Dodaj kanał RSS
0 komentarzy
Informacje zwrotne w treści
Wyświetl wszystkie komentarze
Poprzedni artykułHPE Aruba: Wi-Fi 6 obsłuży rosnący ruch Internetu rzeczy i aplikacji w chmurze
Następny artykułDariusz Litwniuk radny Białej Podlaskiej z ramienia Zjednoczonej Prawicy