Modernizacja linii kolejowej E-30, biegnącej z Krakowa do Katowic to potężna inwestycja, której wartość to ok. 2 mld zł netto. Jest współfinansowana przez UE, w ramach CEF “Łącząc Europę”. Dofinansowanie unijne wynosi 1,4 mld zł netto.
Do końca tego roku planowane jest zakończenie wszystkich prac na linii Jaworzno Szczakowa – Kraków, a więc także tych trwających na ziemi chrzanowskiej. Nie chodzi tylko o wymianę torowisk, ale także liczne prace budowlane. Część z nich już się zakończyła.
Korzystać można już z wiaduktów nad torami: na ul. Daszyńskiego w Krzeszowicach, w Woli Filipowskiej (na tzw. Białce) oraz na ul. Ciężkowickiej w Balinie. Nadal trwa z kolei budowa wiaduktu na ul. Słowackiego w Trzebini.
Roboty modernizacyjne prowadzone są na dworcu w Krzeszowicach, na przystankach kolejowych w Woli Filipowskiej i w Dulowej oraz na dworcu w Trzebini. We wszystkich tych miejscach powstają nie tylko nowe perony, ale również przejścia podziemne.
Przebudowywany jest również wiadukt kolejowy nad ul. Dworcową w Trzebini. Nowy wiadukt budowany jest na granicy dwóch gmin, czyli nad ul. Wodzińską w Chrzanowie i Sikorskiego w Trzebini.
O tym, kiedy mają się zakończyć poszczególne prace, przeczytacie w najnowszym, 17. numerze “Przełomu”.
Zgodnie z zapowiedzią, po zakończeniu modernizacji przejazd między Krakowem a Katowicami ma zająć około 50 minut. Pociągi między stolicami Małopolski i województwa śląskiego pojadą z prędkością 160 km/h.
Zgłoś naruszenie/Błąd
Oryginalne źródło ZOBACZ
Dodaj kanał RSS
Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS