A A+ A++

Diesel nie odpala na mrozie?

W przypadku silników diesla najczęściej problem z zimowym rozruchem jest powodowany przez brak prądu. Jazda w mieście sprawia, że akumulator nie zawsze jest w pełni naładowany. A jeżeli połączyć to z niską temperaturą ograniczającą sprawność baterii, kłopoty z odpaleniem silnika o poranku są gotowe. Samochód nie odpala? W sytuacji, w której kierowca ma możliwość skorzystania z transportu zastępczego, powinien podłączyć akumulator pod prostownik. Gdy nie ma takiej opcji, może skorzystać z “pożyczki” prądu i kabli rozruchowych, ewentualnie urządzenia rozruchowego z własnym, wbudowanym akumulatorem.

Auto nie odpala, ale kręci. Co to oznacza?

Może się okazać, że silnik kręci rozrusznikiem, ale mimo wszystko nie chce odpalić. W takim przypadku problem nie wynika raczej z braku prądu w baterii, a kłopotów z układem paliwowym lub np. świecami żarowymi. W silnikach diesla z paliwa często wytrąca się parafina – a ta zatyka filtr paliwa i powoduje, że do komory spalania nie dociera mieszanka paliwowo-powietrzna. Niesprawne świece żarowe z kolei nie wytworzą temperatury koniecznej do zapalenia oleju napędowego.

Zobacz również:

Nowy akumulator, auto nie odpala?

Nowy akumulator, a auto nie odpala? Czasami winny braku prądu nie jest sam akumulator, a jego podłączenie do instalacji w samochodzie. Może się bowiem okazać, że jedna z klem jest poluzowana lub zaśniedziała. W takim przypadku nie charakteryzuje się wystarczającym przewodnictwem prądu. Śniedzenie to też problem, który może dotyczyć bolców akumulatora – tylko, że raczej starego, a nie nowego.

Jak odpalić auto na mrozie? Kilka podstawowych zasad!

Podczas zimowego rozruchu silnika kierowca powinien pamiętać o kilku zasadach. Jakich? Przypominamy je poniżej:

  • pamiętaj o tym, aby przed przekręceniem kluczyka w stacyjce wyłączyć wszystkie zbędne odbiorniki prądu,
    • mowa w tym przypadku o światłach, radiu czy nawet ogrzewaniu!
  • przekręć kluczyk w pozycję drugą w stacyjce, ale nie kręć jeszcze silnikiem,
    • odczekaj kilka sekund aby w dieslu nagrzały się świece, a w benzyniaku pompka mogła doprowadzić wystarczającą ilość paliwa do układu zasilania,
    • w dieslu zakręć rozrusznikiem dopiero wtedy, gdy pomarańczowa spirala zniknie z tablicy zegarów,
  • jednorazowo nie kręć rozrusznikiem dłużej niż przez 10 sekund,
  • po odpaleniu silnika zaczekaj kilka sekund, a następnie rusz płynnie,
    • nie podnoś obrotów silnika przez pierwszych kilka minut jazdy – daj czas olejowi na prawidłowe rozprowadzenie w układzie smarowania.

Zobacz również:

Oryginalne źródło: ZOBACZ
0
Udostępnij na fb
Udostępnij na twitter
Udostępnij na WhatsApp

Oryginalne źródło ZOBACZ

Subskrybuj
Powiadom o

Dodaj kanał RSS

Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS

Dodaj kanał RSS
0 komentarzy
Informacje zwrotne w treści
Wyświetl wszystkie komentarze
Poprzedni artykułAwarie wodociągu
Następny artykułPartia perfum. Projekt Szymona Hołowni