Powinniśmy przyzwyczaić się do faktu, że coraz częściej skróty CDO, CTO i CIO będą towarzyszyć korporacyjnemu życiu. – To oni kształtuje nowy wymiar firmy i nowe pomysły na firmę – mówi Aleksander Poniewierski, EY Global IoT Leader i Partner. Jak dodaje, przez długi czas to stanowiska w wielu korporacjach były traktowane z przymrużeniem oka. Zwłaszcza w tych nieco bardziej tradycyjnych sektorach. Tymczasem pandemia COVID-19 pokazał, że bez cyfrowego świata nie jesteśmy już w stanie prowadzić biznesu.
Sławomir Soszyński, wiceprezes i CIO ING Banku Śląskiego podkreśla rolę transformacyjną jaką pełnią CIO, a która dotyka każdej części organizacji. – Ta osoba jest w stanie umiejętnie używać danych, procesów, jest w stanie umiejętnie digitalizować pod kątem np. obsługi klienta – zauważa.
Zadania stojące przed nowymi zarządami firm
– Na moim przykładzie mogę powiedzieć, że rola CDO w organizacji wzrosła – dodaje Piotr Stępniewski, Global Chief Information Officer w Grupie Lotos.
– Kiedyś CIO bardziej realizował zadania, technologie, które były potrzebne dla firmy, a dzisiaj te rozmowy rozpoczynają się od biznesu. Informatyka musi współpracować przy tworzeniu tych rozwiązań, a nie być infrastrukturą jako taką – podkreśla Artur Wiza, wiceprezes Asseco Poland.
Aleksander Poniewierski, wskazuje na trzy grupy zadań, jakie stoją przed CDO. Ma być osobą, kt … czytaj dalej
Zgłoś naruszenie/Błąd
Oryginalne źródło ZOBACZ
Dodaj kanał RSS
Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS