A A+ A++

Powinniśmy przyzwyczaić się do faktu, że coraz częściej skróty CDO, CTO i CIO będą towarzyszyć korporacyjnemu życiu. – To oni kształtuje nowy wymiar firmy i nowe pomysły na firmę – mówi Aleksander Poniewierski, EY Global IoT Leader i Partner. Jak dodaje, przez długi czas to stanowiska w wielu korporacjach były traktowane z przymrużeniem oka. Zwłaszcza w tych nieco bardziej tradycyjnych sektorach. Tymczasem pandemia COVID-19 pokazał, że bez cyfrowego świata nie jesteśmy już w stanie prowadzić biznesu.

Sławomir Soszyński, wiceprezes i CIO ING Banku Śląskiego podkreśla rolę transformacyjną jaką pełnią CIO, a która dotyka każdej części organizacji. – Ta osoba jest w stanie umiejętnie używać danych, procesów, jest w stanie umiejętnie digitalizować pod kątem np. obsługi klienta – zauważa.

Zadania stojące przed nowymi zarządami firm

– Na moim przykładzie mogę powiedzieć, że rola CDO w organizacji wzrosła – dodaje Piotr Stępniewski, Global Chief Information Officer w Grupie Lotos.

Kiedyś CIO bardziej realizował zadania, technologie, które były potrzebne dla firmy, a dzisiaj te rozmowy rozpoczynają się od biznesu. Informatyka musi współpracować przy tworzeniu tych rozwiązań, a nie być infrastrukturą jako taką – podkreśla Artur Wiza, wiceprezes Asseco Poland.

Aleksander Poniewierski, wskazuje na trzy grupy zadań, jakie stoją przed CDO. Ma być osobą, kt … czytaj dalej

Oryginalne źródło: ZOBACZ
0
Udostępnij na fb
Udostępnij na twitter
Udostępnij na WhatsApp

Oryginalne źródło ZOBACZ

Subskrybuj
Powiadom o

Dodaj kanał RSS

Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS

Dodaj kanał RSS
0 komentarzy
Informacje zwrotne w treści
Wyświetl wszystkie komentarze
Poprzedni artykuł“Nagrana scena gwałtu” na Facebooku. Nie daj się nabrać na logowanie
Następny artykuł„Listy do M. 4” z datą premiery. Film zobaczymy na VOD już w lutym