A A+ A++

Nawet 40 tys. zł brutto, czyli ponad 28 tys. na rękę. To najwyższe wynagrodzenie, na jakie w 2020 r. mogli liczyć szefowie sprzedaży i marketingu w obszarach IT i telekomunikacji – wynika z najnowszego raportu Devire „Przegląd wynagrodzeń. Polska 2021”. Choć najczęściej kwoty oferowane kandydatom przez pracodawców były niższe – 25-26 tys. zł brutto. Nie zmienia to faktu, że obszar ten jest jednym z lepiej płatnych. Świadczą o tym pensje na mniej eksponowanych stanowiskach.

Zarobki w sprzedaży i marketingu

Według Doroty Hechner, manager pionu rekrutacji stałych w Devire, w 2020 r. największy popyt dotyczył stanowisk key account managera i channel sales managera. Poszukiwani są też specjaliści zajmujący się posprzedażową obsługą klientów i sprzedażą, przy czym pracodawcy oczekują od nich znajomości języków obcych. Na brak ofert nie powinni narzekać również eksperci z doświadczeniem w digital marketingu B2B, zajmujący się wsparciem tworzenia leadów sprzedażowych i współpracą w przygotowaniu jakościowego kontentu branżowego.

– W 2020 roku zyskały firmy oferujące rozwiązania z zakresu cyberbezpieczeństwa. Przeniesienie większości operacji i kanałów komunikacji do digitalu, jak również powszechne ataki ransomware sprawiły, że priorytetem stało się zadbanie o bezpieczeństwo danych. W związku ze znacznym popytem na oprogramowanie cybersecurity to właśnie kandydaci z doświadczeniem w kreowaniu oferty produktowej i doradztwie w tym zakresie mogą liczyć na najciekawsze oferty – uważa Dorota Hechner.

Czytaj też: Zarobki specjalistów i managerów. Digital, e-commerce, media, reklama, retail i usługi biznesowe

Eksperci Devire zwracają uwagę na utrzymujące się duże zapotrzebowanie na usługi związane z oprogramowaniem analitycznym i predykcyjnym, które – ich zdaniem – wynika z konieczności jakościowej pracy z danymi i opierania decyzji biznesowych na rzetelnych insightach.

Te czynniki odgrywają dziś ważniejszą rolę niż kiedykolwiek wcześniej, i to dla praktycznie wszystkich branż. Z tego samego powodu niezmiennie dużym powodzeniem cieszą się rozwiązania big data – twierdzi Dorota Hechner. Zwraca przy tym uwagę na lockdown, który zwiększył potencjał producentów rozwiązań technologicznych dla e-commerce – silników sklepów internetowych i systemów logistycznych, pozwalających na zachowanie płynności operacji omnichannelowych.

– Na ciekawe propozycje mogą liczyć też handlowcy z doświadczeniem w consultingu IT oraz tacy, którzy proponują klientom biznesowym usługi w zakresie zarządzania zmianą oraz rozwiązania chmurowe – wylicza Dorota Hechner.

Zmiany na rynku FMCG

Na nieco niższe zarobki niż w IT mogą liczyć specjaliści działów sprzedaży i marketingu w przedsiębiorstwach zajmujących się dobrami konsumenckimi. Jednak obostrzenia związane z pandemią COVID-19 nie wpłynęły pozytywnie na ich sytuację na rynku pracy. Zmiana zachowa … czytaj dalej

Oryginalne źródło: ZOBACZ
0
Udostępnij na fb
Udostępnij na twitter
Udostępnij na WhatsApp

Oryginalne źródło ZOBACZ

Subskrybuj
Powiadom o

Dodaj kanał RSS

Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS

Dodaj kanał RSS
0 komentarzy
Informacje zwrotne w treści
Wyświetl wszystkie komentarze
Poprzedni artykułCIT dla spółek komandytowych
Następny artykułW ambasadzie USA już świąteczne nastroje. Georgette Mosbacher najpierw pląsa, potem składa życzenia