A A+ A++

pobop

Szkoda, bo pomysł kolei miejsko-podmiejskiej jest bardzo dobry. Jednak aby było zainteresowanie takimi przejazdami, oferta musi być dostosowana do potrzeb ludzi, czyli:
a) Bilet musi być wspólny zarówno dla komunikacji autobusowej (organizowanej przez ZDZiT, ale także tej organizowanej przez poszczególne gminy i powiat) i kolejowej. Niech to na początek będzie bilet tylko miesięczny, nawet trochę droższy niż obecny bilet ZDZiT, ale wspólny na wszystkie rodzaje transportu!
b) Połączenia organizowane przez poszczególne gminy niech będą przede wszystkim zsynchronizowane z połączeniami kolejowymi!
Proszę popatrzeć na gminę Gietrzwałd – tutaj jest świetny ANTYprzykład, jak nie należy uruchamiać połączeń autobusowych: gmina uruchomiła własną komunikację, z własnymi biletami, której takt jest nierówny a podróż z Gietrzwałdu do pętli na Dajtkach trwa godzinę. Czyli nie dość, że aby dostać się do centrum miasta trzeba jechać z przesiadką ok. półtorej godziny, to jeszcze zakupić na tę podróż dwa różne bilety. Jaki jest tego efekt nietrudno przewidzieć: gminne autobusy wożą powietrze. Tymczasem przez gminę Gietrzwałd przebiega linia kolejowa, na której częstotliwość POLREGIO jest chyba największa ze wszystkich kierunków podmiejskich (całe 9 kursów na dobę :-)).
Drodzy samorządowcy – zacznijcie się wreszcie dogadywać, bo zamiast zrobić porządną siatkę powiązanych ze sobą połączeń różnymi środkami transportu, marnujecie pieniądze podatników!

już oceniałe(a)ś

Oryginalne źródło: ZOBACZ
0
Udostępnij na fb
Udostępnij na twitter
Udostępnij na WhatsApp

Oryginalne źródło ZOBACZ

Subskrybuj
Powiadom o

Dodaj kanał RSS

Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS

Dodaj kanał RSS
0 komentarzy
Informacje zwrotne w treści
Wyświetl wszystkie komentarze
Poprzedni artykułGiro d'Italia 2021. Taco van der Hoorn: “postanowiłem, że beze mnie ucieczka nie pojedzie”
Następny artykułSerie A. Młody talent robi furorę we Włoszech, ale stawia sprawę jasno: Polska pierwszym wyborem