A A+ A++

Wczoraj po 12 latach przerwy wznowiony został ruch kolejowy na odcinku Dębica – Mielec. W środę 1 września 2021 r. na stacji kolejowej w Dębicy odbył się briefing prasowy z udziałem europosła Tomasza Poręby, posła Jana Warzechy, Starosty Powiatu Dębickiego Piotra Chęćka oraz radnych województwa.

Po konferencji prasowej nastąpił inauguracyjny przejazd pociągiem do Mielca, gdzie dokonano uroczystego przecięcia wstęgi. W wydarzeniu wzięli udział m.in. marszałek województwa podkarpackiego Władysław Ortyl, prezes PKP PLK Ireneusz Merchel, minister infrastruktury Rafał Weber, posłowie Jan Warzecha i Fryderyk Kapinos oraz prezydent Mielca Jacek Wiśniewski.

Kursy na trasie Dębica – Mielec – Dębica wykonywane będą nowoczesnym taborem spalinowym. Pociągi wyposażone są w m.in. klimatyzację, sieć Wi-Fi, automaty biletowe, stojaki rowerowe. Są także dostosowane do potrzeb osób niepełnosprawnych. Dzięki wykonanym pracom modernizacyjnym trasę z Dębicy do Mielca będzie można przejechać w 35 minut. Pociągi osobowe będą się zatrzymywać na 9 stacjach i przystankach: Pustynia, Kochanówka Pustków, Pustków, Dąbie k/Dębicy, Tuszyma, Rzemień, Rzochów, Wojsław i Mielec.

Według wstępnych rozmów marszałka województwa, prezydenta Mielca oraz prezydenta Tarnobrzega w planach jest kontynuacja remontu linii kolejowej prowadzącej do Tarnobrzega. Radości z tego faktu nie kryje starosta dębicki. – Wznowienie połączenia kolejowego naszego powiatu z Mielcem to bardzo dobra wiadomość, ale plany remontu dalszego odcinka trasy do Tarnobrzega to jeszcze lepsza nowina – podkreśla Piotr Chęciek. – Niecały kilometr od dworca w Tarnobrzegu położone jest piękne jezioro Tarnobrzeskie, atrakcyjny turystycznie rejon Podkarpacia, który dzięki łatwemu połączeniu mógłby być jeszcze lepiej dostępny dla mieszkańców naszego powiatu.

——————–

Jak informuje PKP PLK, na 32-kilometrowym odcinku wymienione zostały tory i rozjazdy, przebudowano 37 obiektów inżynieryjnych (mostów i przepustów) oraz blisko 40 przejazdów kolejowo-drogowych. Dzięki temu trasa jest bezpieczniejsza i bardziej dostępna dla korzystających z niej osób. Cały odcinek przystosowany jest do maksymalnej prędkości 120 km/h dla pociągów pasażerskich i 70 km/h dla składów towarowych.

W ramach inwestycji przebudowane zostały też stacje i przystanki: Mielec, Wojsław, Rzochów, Rzemień, Tuszyma, Dąbie, Pustków, Kochanówka Pustków, Pustynia. Nowe perony są wyposażone w wiaty, ławki, oświetlenie oraz tablice informacyjne i czytelne oznakowanie. Jest system ścieżek dotykowych na peronach pomaga w poruszaniu się osobom niedowidzącym. Remont wspomnianego odcinka kosztował prawie 300 mln zł.

Fot. B. Dziedzic

Oryginalne źródło: ZOBACZ
0
Udostępnij na fb
Udostępnij na twitter
Udostępnij na WhatsApp

Oryginalne źródło ZOBACZ

Subskrybuj
Powiadom o

Dodaj kanał RSS

Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS

Dodaj kanał RSS
0 komentarzy
Informacje zwrotne w treści
Wyświetl wszystkie komentarze
Poprzedni artykułDotacje dla młodych organizacji pozarządowych w ramach Projektu Aktywna Lubelszczyzna
Następny artykułMedia: Legia Warszawa chciała sprowadzić reprezentanta Rumunii