A A+ A++

Jednym COVID-19 zabrał matkę, innym ojca czy syna. Wszystkim zabrał najbliższych i nieodwracalnie zburzył cały, dotychczasowy świat. Poruszające relacje czworga bohaterów klipu #zdążysz? na długo zostają w pamięci. Prospołeczna kampania Wirtualnej Polski ma nie tyle zachęcić Polaków do szczepień przeciwko COVID-19, co uświadomić niezaszczepionym, że ich wybór może zaważyć nie tylko na ich życiu, ale i życiu innych. Najpewniej tragedii bohaterów tego klipu, ale i tysięcy innych osób można by uniknąć.

O celach i efektach akcji #zdążysz opowiadali na antenie “Dzień dobry TVN” Michał Gąsior, Head of Content portalu Wirtualna Polska i Dorota Mielcarek, naczelna działu Zdrowie w WP. Jak podkreślali w rozmowie z prowadzącymi, Ewa Drzyzgą i Agnieszką Woźniak-Starak, kampania, która m.in. dzięki zasięgom gwiazd błyskawicznie rozchodzi się w sieci, już przynosi pierwsze, pozytywne efekty. Jednym z nich jest refleksja wśród wciąż niezaszczepionych.

– Rozpoczęła się dyskusja wśród osób nieprzekonanych, niezdecydowanych, że może jednak warto, że nie chce być na miejscu tej pani, która straciła męża, albo nie chcę być tym mężem, który zostawi rodzinę – podkreślała Dorota Mielcarek, opowiadając m.in. o reakcjach na klip osób z najbliższego otoczenia.

Poruszenia spotem Wirtualnej Polski #zdążysz? nie kryły także same prowadzące. Jak ze smutkiem zauważyła jednak Agnieszka Woźniak-Starak, jeszcze kilka miesięcy temu w Polsce wielkie oburzenie budziła sprawa celebrytów, którzy zaszczepili się poza kolejnością. Dziś, choć szczepionek nie brakuje i nie trzeba na nie czekać w żadnej kolejce, Polacy nie chcą się szczepić. – Zastanawiam się, ile z tych osób, które się wtedy oburzały, do dziś nie zaszczepiło. Jesteśmy trochę jak pies ogrodnika – stwierdziła.

Jak zauważył Michał Gąsior, problemem jest nie tylko wciąż wysoka nieufność wobec szczepień przeciwko COVID-19, ale i hejt wobec tych, którzy z nich skorzystali i je promują.

– O tym hejcie mówi się ogólnie i mówi się, że jest, a tak naprawdę skalę tego hejtu można poczuć, kiedy zabiera się publicznie głos – zaznaczył.

Mimo to, nie tylko bohaterowie i twórcy akcji #zdążysz?, ale i wiele publicznych osób m.in. ze świata show-biznesu zdecydowało się wesprzeć kampanię Wirtualnej Polski.

– Do naszej akcji włączyła się Małgorzata Rozenek i Ewa Chodakowska, za co serdecznie dziękujemy, bo ich zasięgi zostały po prostu dobrze wykorzystane – podkreśliła Dorota Mielcarek. – Mamy nadzieję, że ten spot trafił do choć jednej nieprzekonanej osoby, która pomyślała sobie: może jednak warto?

Oryginalne źródło: ZOBACZ
0
Udostępnij na fb
Udostępnij na twitter
Udostępnij na WhatsApp

Oryginalne źródło ZOBACZ

Subskrybuj
Powiadom o

Dodaj kanał RSS

Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS

Dodaj kanał RSS
0 komentarzy
Informacje zwrotne w treści
Wyświetl wszystkie komentarze
Poprzedni artykułWindows 10 zostanie z nami dłużej
Następny artykuł„Rajd po krew”