Najważniejsze informacje (kliknij, aby przejść)
Opactwo benedyktynów, sarkofag Piotra Włostowica, Skarb Ołbiński i tajemnica. Do tego pościgi, podziemia i historia zamknięta w murach na terenie miasta – taką historię zobaczyło dziesiątki tysięcy bywalców kin w największych polskich miastach. Do tego kilkaset billboardów zapraszających do Wrocławia.
Kampanię „Wrocław Miasto Przygody” zainicjował w maju 2023 roku specjalny spot, w którym wziął udział Daniel Olbrychski, czyli jedna z najwybitniejszych postaci polskiego kina i teatru, oraz popularni aktorzy młodszego pokolenia: Marianna Zydek i Piotr Nerlewski. W filmie promocyjnym pokazano m.in. najpopularniejsze miejsca we Wrocławiu – Halę Stulecia, Narodowe Forum Muzyki, Bulwary Dunikowskiego, wrocławski Rynek.
– Niemal 6 mln turystów odwiedziło Wrocław w 2023 roku. Jesteśmy atrakcyjnym kierunkiem dla turystów z Polski i nie tylko. Nie poprzestajemy na tym. Pokazując Wrocław jako „Miasto Przygody”, jak się okazało, w sposób bardzo atrakcyjny, chcieliśmy ściągnąć kolejnych odwiedzających do Wrocławia. Liczyliśmy na to, że poczują oni niepowtarzalny klimat naszego miasta, jego atmosferę, wspaniałe zakątki i życie, którym tętni od rana do wieczora. I to się udało – mówi prezydent Wrocławia Jacek Sutryk.
Zobacz również
W ramach ogólnokrajowej kampanii miasto promowało swoją ofertę w Warszawie, Poznaniu, Krakowie, Katowicach, Łodzi, Gdańsku i Szczecinie za pomocą spotu wyświetlanego na 170 ekranach kin, kampanii outdoorowej na ponad 260 nośnikach (w tych samych miastach) oraz w przestrzeni internetowej. Jest ona kontynuowana również w tym roku i rozszerzona na zagranicę (miasto przygotowało spoty dystrybuowane z dubbingiem w języku angielskim, niemieckim, czeskim i hiszpańskim). Dodatkową atrakcją są specjalnie stworzone trasy turystyczne dla różnych odbiorców.
– Dotychczasowe analizy naszej kampanii potwierdzają, że pomysł wykorzystania w materiałach promocyjnych historii skarbu Piotra Włostowica było strzałem w dziesiątkę. Cieszymy się z otrzymanego wyróżnienia i mamy nadzieję, że dla wielu, Wrocław stał się właśnie takim „miastem przygody”. A kolejnych turystów serdecznie zapraszamy do Wrocławia. Po przygodę! – mówił po odebraniu wyróżnienia Alfred Wagner, wicedyrektor Wydziału Promocji Miasta i Turystyki UM Wrocławia.
Galeria zdjęć
6 milionów powodów, by odwiedzić Wrocław
Wrocław jest jednym z najchętniej wybieranych przez turystów polskich miast. Wystarczy spojrzeć na statystyki: ogród zoologicznym ze słynnym Afrykarium, odwiedziło w latach 2019-2023 ponad 7 mln turystów, a przychód z biletów tylko w zeszłym roku wyniósł ponad 82 mln zł. Z kolei ponad 2 mln gości odwiedziło w 2023 roku wrocławski Aquapark, co było rekordowym wynikiem.
O dużej atrakcyjności Wrocławia jako kierunku turystycznego świadczą również liczby Wrocławskiego Portu Lotniczego. W zeszłym roku uruchomiono kolejne połączenia lotnicze, m.in. do Seulu oraz Valencii. Port Lotniczy Wrocław zakończył 2023 rok z najwyższą w historii liczbą obsłużonych podróżnych – 3,9 mln pasażerów.
Skarb Ołbiński – fakty czy legenda?
Jaki był pomysł na całą kampanię promocyjną miasta? W latach 30-tych XII wieku dzisiejsze wrocławskie osiedle Ołbin było wsią. I właśnie tam powstało niezwykłe opactwo benedyktynów. Po kilkuset latach istnienia, w obawie przed najazdem Turków, rozebrano je, a fragmenty architektury, kolumny i rzeźby wmurowano w istniejące do dziś budynki we Wrocławiu. Ówczesne Opactwo Ołbińskie było w swoim czasie czymś niespotykanym w tej części Europy. To, co dziś z niego zostało, już zasługuje na miano skarbu. Równocześnie krąży legenda, że w grobie Piotra Włostowica złożonym w opactwie był skarb. A nawet jeśli nie, to Wrocław jest sam w sobie swoistym skarbem, wartym odkrycia.
Zobacz również
– Wrocław: miasto spotkań, Europejska Stolica Kultury, miasto architektury, Wenecja Północy i… European Best Destination 2018 roku. To tutaj przygoda czai się tuż za rogiem – w każdym miejscu i w każdej formie: spacerując, podróżując rowerem, płynąc Odrą. Cała masa ciekawych ofert, które są do przeżycia i zobaczenia w stolicy Dolnego Śląska – tłumaczył przy premierze kampanii Radosław Michalski, dyrektor Wydziału Promocji Miasta i Turystyki UM Wrocławia.
Gwiazdy kina, muzyki i literatury ambasadorami Wrocławia
– Wrocław? To przepiękne wspomnienia, które trwają już blisko 60 lat! Przyjaźnie, wspomnienia z pracy, ale równocześnie z każdym rokiem, zwłaszcza ostatnio, coraz większy zachwyt nad miastem, które tak się przez lata zmieniło – na plus! – mówi Daniel Olbrychski, który wcielił się w filmie promującym miasto w złowrogiego poszukiwacza Skarbu Ołbińskiego.
Do kampanii promującej miasto przyłączyły się również inne znane osoby, związane z Wrocławiem, które przekonywały, dlaczego to miasto jest warte zobaczenia i odwiedzenia:
Mrozu, muzyk, laureat 5 muzycznych Fryderyków: – Za każdy dobry dzień, dobry wieczór i dobrą noc, którą spędziłem we Wrocławiu dziękuję!
Roberta Makłowicza, znanego krytyka kulinarnego i Ambasadora Roku Dobrych Relacji z Wrocławiem łączą jedne z najpiękniejszych wspomnień w jego życiu: – Za te wszystkie chwile dziękuję Wrocławiowi, dziękuję wrocławiankom i wrocławianom.
Marek Krajewski, autor bestsellerowych powieści kryminalnych osadzonych we Wrocławiu, również podkreśla wyjątkowość miasta: – Jako autor powieści kryminalnych osadzonych we Wrocławiu, wiem, że to miasto ma wiele do zaoferowania zarówno pod względem historii, jak i przygody. Ta kampania ukazuje pełnię doświadczeń, jakie czekają na każdego, kto odwiedzi Wrocław. Warto dać się porwać tej przygodzie i poznać miasto z zupełnie nowej perspektywy.
Partnerami Kampanii „Wrocław Miasto Przygody” jest Wrocławska Organizacja Turystyczna, ZOO Wrocław, Aquapark Wrocław oraz Muzeum Narodowe we Wrocławiu.
Źródło: materiały prasowe
Zgłoś naruszenie/Błąd
Oryginalne źródło ZOBACZ
Dodaj kanał RSS
Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS