A A+ A++
Fot. Pixabay

Tylko do 30 czerwca rolnicy mogą aplikować o tzw. pomoc suszową, która doprowadziła do strat części gospodarzy w 2021 roku. Niektórzy z nich mają jednak problemy z aplikacją, przez którą należy złożyć wniosek. Prezes Wielkopolskiej Izby Rolniczej wysłał kilka dni temu do ministra rolnictwa pismo w tej sprawie. Odpowiedzi nadal brak.

Rolnicy składają wnioski o pomoc finansową w związku z wystąpieniem w 2021 roku suszy, ale nie wszyscy mogą to skutecznie zrobić. Formalności można załatwić tylko drogą elektroniczną poprzez aplikację „Zgłoś szkodę rolniczą”. Problemy techniczne uniemożliwiają jednak złożenie dokumentów wszystkim zainteresowanym.

Prezes Wielkopolskiej Izby Rolniczej kilka dni temu interweniował w tej sprawie u ministra rolnictwa. W piśmie zaadresowanym do Henryka Kowalczyka czytamy: „Zgłaszają się rolnicy, którzy nie mogli dokonać złożenia wniosku o szacowanie szkód spowodowanych przez suszę w 2021 roku z uwagi na komunikat o przerwie serwisowej mającej trwać do 16 października, do godz. 01.30, co skutecznie uniemożliwiło złożenie wniosku drogą elektroniczną”.

To jednak nie koniec problemów. Jak informuje dalej w piśmie prezes WIR-u Piotr Walkowski, po wysłaniu wniosku przez aplikację, u części rolników zapisał się on w postaci wersji roboczej, a więc nie został zweryfikowany przez system. „Z telefonicznej informacji przekazanej przez Urząd Wojewódzki w Poznaniu wynika, iż z podobnym problemem zgłasza się coraz większa liczba rolników, beneficjentów programu klęskowego” – czytamy dalej.

Szef Wielkopolskiej Izby Rolniczej poprosił o umożliwienie skontaktowania się rolników z urzędem wojewódzkim i dopełnienie formalności tradycyjną drogą na podstawie zapisanej wersji roboczej, aby dokończyć weryfikację wniosku.

Kolejnym problemem jest upływający w czwartek, 30 czerwca termin składania dokumentów w ramach tzw. pomocy suszowej. Piotr Walkowski zaapelował do ministra w piśmie datowanym na 24 czerwca, aby wydłużyć termin składania dokumentów przez rolników w związku z problemami technicznymi, które wystąpiły.

Na razie próżno szukać odpowiedzi na prośbę szefa WIR-u. Natomiast w środę, 29 czerwca na stronie internetowej resortu opublikowano komunikat przypominający o tym, że termin składania wniosków upływa właśnie 30 czerwca.

Co z osobami, które przez problemy techniczne nie są w stanie dopełnić formalności? Tego nadal nie wiadomo.

Oryginalne źródło: ZOBACZ
0
Udostępnij na fb
Udostępnij na twitter
Udostępnij na WhatsApp

Oryginalne źródło ZOBACZ

Subskrybuj
Powiadom o

Dodaj kanał RSS

Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS

Dodaj kanał RSS
0 komentarzy
Informacje zwrotne w treści
Wyświetl wszystkie komentarze
Poprzedni artykułPodatki od 1 lipca 2022 r. Najważniejsze zmiany i pułapki nowych przepisów
Następny artykułPodatki do poprawki. Rok 2022, czyli podatkowy diabelski młyn