A A+ A++

W dniach 3-4 listopada grupa 4 latki 2 „Niedźwiadki” zrealizowała zadania II modułu „Wyobraźnia” z innowacji pedagogicznej „Emocje”.

Przed i po zajęciach „Niedźwiadki” określiły swoje samopoczucie na termometrze uczuć. Z wielkim skupieniem słuchali opowiadania „Żółty balonik”, po czym stworzyli nowe – lepsze zakończenie. Dzieciaki dały upust swojej radości podczas zabaw ruchowych z wykorzystaniem balona oraz układu tanecznego do piosenki „O żółtym baloniku”. Następnie musiały użyć swojej wyobraźni by odkryć zawartość „magicznego pudełka”. Owe, jak się okazało puste pudełko, stało się inspiracją do rozważań nad zagadnieniem „Czym jest wyobraźnia?”. Największą atrakcją dla dzieci okazał się „Balonowy tapir” czyli naelektryzowanie włosów chętnym dziewczynkom oraz eksperymenty ze zjawiskiem elektrostatycznym. Chwilę odpoczynku „Niedźwiadki” miały podczas oglądania filmu „Czarownica na miotle”, który stał się inspiracją do rozmowy na temat przyjaźni, współpracy, tolerancji oraz chęci niesienia pomocy innym. Następnie, w bardzo dobrych nastrojach, dzieci przystąpiły do tworzenia „Balonika marzeń”. W ramach podsumowania zajęć zostało stworzone „Drzewko wyobraźni”. Dzieci na zawieszkach do drzewka malowały swoje największe, najskrytsze marzenia. Ograniczać mogła ich tylko własna WYOBRAŹNIA.

Podczas podjętych licznych aktywności dzieci wykorzystywały swoją bogatą wyobraźnią oraz wspaniałą fantazję. Dzięki zajęciom dzieci wiedzą jak ważna jest wyobraźnia i że należy ją traktować bardzo poważnie, bo daje możliwość do osiągnięcia wielkich celów.

mat. nadesłany

Oryginalne źródło: ZOBACZ
0
Udostępnij na fb
Udostępnij na twitter
Udostępnij na WhatsApp

Oryginalne źródło ZOBACZ

Subskrybuj
Powiadom o

Dodaj kanał RSS

Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS

Dodaj kanał RSS
0 komentarzy
Informacje zwrotne w treści
Wyświetl wszystkie komentarze
Poprzedni artykułLaureatka z Niezapominajki
Następny artykułMałopolskie: blisko 4 tysiące łóżek dla pacjentów z koronawirusem; działają dwa szpitale tymczasowe