A A+ A++

„To logo po prostu nie pasuje do naszych czasów” – mówi w rozmowie z austriackimi mediami Herbert Vlasaty, jeden z szefów kawiarni Julius Meinl am Graben. Chodzi o znany na całym świecie symbol chłopca w tradycyjnym tureckim nakryciu głowy, fezie. Ten symbol znają miłośnicy kawy i Wiednia, bo młody Turek stał się symbolem austriackiej kultury kawy i znaną na całym świecie marką. Teraz jednak ten symbol znika. Jako pierwsza, zrezygnowała z niego flagowa wiedeńska kawiarnia marki Julius Meinl pełniąca też funkcję delikatesów. 

Charakterystyczne logo Julius Meinl znane jest na całym świecie.

Thirunavukkarasye-Raveendran, CC BY 4.0, Wikimedia Commons

Logotyp został zmodyfikowany, obecnie zawiera wyłącznie fez, zniknęła natomiast głowa chłopca. Wiedeński sklep Juliusa Meinla otwarty został w 1862 roku. Logotyp, którym posługiwała się marka, powstał w latach 20., i był dziełem austriackiego grafika Josepha Bindera. Przedstawiał dość wiernie głowę tureckiego chłopca w Fezie.

Czytaj więcej

„Etyczna” kawa: co tak naprawdę oznaczają certyfikaty?

Z czasem logo uproszczono, tak że było jedynie konturem postaci w fezie. Zmiana nie była jednak dla wielu osób wystarczając … czytaj dalej

Oryginalne źródło: ZOBACZ
0
Udostępnij na fb
Udostępnij na twitter
Udostępnij na WhatsApp

Oryginalne źródło ZOBACZ

Subskrybuj
Powiadom o

Dodaj kanał RSS

Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS

Dodaj kanał RSS
0 komentarzy
Informacje zwrotne w treści
Wyświetl wszystkie komentarze
Poprzedni artykułIMGW ostrzega: wiatr będzie wiał z prędkością nawet 90 km/h
Następny artykułSzekspir nie gryzie. Białostocki Teatr Lalek chce oswoić młodszych z wielką literaturą. I odczytuje ją na nowo