A A+ A++

Ostatnie wspólne testy w Formuły 1, podczas których pracowano nad nowymi oponami Pirelli, szykowanymi na sezon 2023, odbyły się w tym tygodniu we wtorek na torze Yas Marina.

Włoski producent zaplanował jednak kilka dodatkowych sesji w najbliższym czasie, podczas których skorzysta z pomocy wybranych ekip.

Pierwsza tura jazd odbędzie się w dniach 3-4 grudnia. Weźmie w nich udział Alfa Romeo. Sprawdzone zostanie ogumienie przejściowe i deszczowe. Podobny program zrealizuje Ferrari dwa dni później we Fiorano.

AlphaTauri będzie gościć w Portimao w terminie 14-15 grudnia. Ich bolid będzie wyposażony wówczas w slicki.

Działania Pirelli zostaną wznowione podczas pierwszych czterech dni lutego, na Paul Ricard. Najpierw Mercedes wypróbuje slicki, a potem AlphaTauri deszczówki. Następnie w dniach 7-8 lutego w Jerez do stajni z Brackley dołączy Aston Martin, kiedy to kolejnemu sprawdzianowi zostanie poddane ogumienie przeznaczone do jazdy na suchej nawierzchni.

Czytaj również:

Główny inżynier programu Pirelli w Formule 1, Simone Berra wyjaśnił, dlaczego tylko część zespołów będzie uczestniczyła w testach: – Zapytaliśmy wszystkich o udział, a odpowiedziało tylko kilka stajni. Będziemy pracowali głównie z oponami przejściowymi i deszczowymi, gdyż warunki w tym okresie zapewniają najlepsze możliwości do tego. Później sprawdzimy również slicki przeznaczone z kolei na sezon 2024.

Dostawca będzie elastyczny podczas testów na wypadek, gdyby pogoda sprawiła, że tor będzie mokry np. podczas sesji planowanej dla slicków.

– Planujemy zabrać slicki do Portimao, ale wszystko zależy od pogody. Będziemy też mogli skorzystać z innych prototypów jeśli spadnie deszcz – dodał.

Możliwości opon deszczowych Pirelli były w tym roku mocno kwestionowane, szczególnie po GP Japonii, podczas którego panowały ekstremalne warunki.

Wspomniana sesja w Jerez będzie ostatnim występem bolidów w specyfikacji 2022. Potem na tor wyjadą już nowe maszyny, podczas oficjalnych testów przedsezonowych w Bahrajnie w dniach 23-25 lutego.

Czytaj również:

Video: Power Unit 101 – Elektronika w jednostce napędowej F1 Mercedesa




akcje


komentarze

Oryginalne źródło: ZOBACZ
0
Udostępnij na fb
Udostępnij na twitter
Udostępnij na WhatsApp

Oryginalne źródło ZOBACZ

Subskrybuj
Powiadom o

Dodaj kanał RSS

Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS

Dodaj kanał RSS
0 komentarzy
Informacje zwrotne w treści
Wyświetl wszystkie komentarze
Poprzedni artykułWIELISZEW/WINNICA. Myśliwy postrzelony zamiast zająca
Następny artykuł“Zakrwawiony” młot kowalski dla Parlamentu Europejskiego. Wysyła go “kucharz Putina”