A A+ A++

Dobudowa drugiej nitki obwodnicy to kluczowa inwestycja miasta. DK28 w ostatnich latach została gruntownie przebudowana. Ruch spowalnia jedynie odcinek pomiędzy skrzyżowaniami z ul. Tysiąclecia i ul. Zręcińską. Prace, które mają to zmienić, już się kończą. W maju “wąskie gardło” przejdzie do historii.

Wiadukt nad torami i odcinkiem ulic Okulickiego i Baczyńskiego miał być gotowy już w ubiegłym roku. Problemy z jego wykonaniem spowodowały jednak znacznie opóźnienia w realizacji inwestycji. Udało się je rozwiązać a budowa wiaduktu już się zakończyła.

Wykonawcy pozostała jedynie realizacja prac wykończeniowych. – Zamontowano krawężniki i deski gzymsowe, na ukończeniu jest montaż elementów zapewniających bezpieczeństwo pieszym i kierowcom – wylicza Tomasz Soliński, wiceprezydent Krosna. Dodaje, że w kwietniu ma się rozpocząć układanie kilku warstw asfaltu.

Ostatnim etapem będzie montaż barier i balustrad.

Zakładamy, że początkiem maja, jeśli nie będzie uwag do wykonawcy i koniecznych poprawek, wiadukt będzie już przejezdny dla kierowców – mówi Tomasz Soliński.

Wiceprezydent dodaje, że do czasu oddania do użytkowania tej części DK28 nie jest planowane jej wyłączenie z ruchu. – Jedynie gdy zakres prac będzie tego wymagać, wprowadzony zostanie ruch wahadłowy – zaznacza.

Prace drogowe na ul. Podkarpackiej, pomiędzy skrzyżowaniami z ul. Tysiąclecia i Zręcińską zostały wykonane zgodnie z planem. Kierowcy mogą korzystać z każdego rozwiązania, które powstało – zjazdu z DK28 do ul. Marii Curie-Skłodowskiej i Baczyńskiego oraz z drugiej strony do ul. Okulickiego.

W ramach projektu przebudowano też ul. Marii Skłodowskiej-Curie i ul. Okulickiego (800 metrów), wybudowano rondo i drogę zbiorczą prowadzącą do obiektów handlowych i usługowych. Na DK28 powstało też przejście dla pieszych (z sygnalizacją świetlną wzbudzaną ręcznie) i przystanki autobusowe.

Niemożliwy jest jeszcze przejazd ulicami Okulickiego i Baczyńskiego pod wiaduktem. Tam prace jeszcze trwają.

W trakcie budowy jest ścieżka pieszo-rowerowa z nawierzchnią bitumiczną.

Zielona fala

Po zakończeniu wszystkich prac i oddaniu wiaduktu do użytkowania DK28 będzie miała dwa po dwa pasy w obu kierunkach od Turaszówki do Suchodołu. Wiceprezydent Tomasz Soliński zapowiada, że ułatwieniem w przejeździe przez miasto ma być też wprowadzenie koordynacji sygnalizacji świetlnej – tzw. “zielonej fali”.

W tej chwili w tym systemie nie działa sygnalizacja na skrzyżowaniu z ul. Tysiąclecia – tłumaczy Tomasz Soliński.

tom
fot. Krosno112.pl

Oryginalne źródło: ZOBACZ
0
Udostępnij na fb
Udostępnij na twitter
Udostępnij na WhatsApp

Oryginalne źródło ZOBACZ

Subskrybuj
Powiadom o

Dodaj kanał RSS

Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS

Dodaj kanał RSS
0 komentarzy
Informacje zwrotne w treści
Wyświetl wszystkie komentarze
Poprzedni artykułMonochromatyczne wnętrza. Jak połączyć różne elementy?
Następny artykułSąd: Niemiecka telewizja musi przeprosić za film “Nasze matki, nasi ojcowie”