Tegoroczne ogłoszenie werdyktu trzynastej edycji Węży odbyło się warszawskim klubie Rakieta 24 kwietnia na imprezie pod tytułem “Podła gala wręczenia nagród filmowych”. Jak czytamy we wpisie na facebookowym profilu Węży, w artystycznej części wieczoru nad nominowanymi filmami “w formule improwizacyjnej pastwili się artyści Klubu Komediowego pod bezwzględnym kierownictwem Karoliny Pańczyk”.
Antynagrody przyznano w trzynastu kategoriach, a “poziom polskiego złego kina w 2023 r. był naprawdę wyrównany”. Dodano też, że znacząca część nominowanych i nagrodzonych tytułów to dzieła stworzone z założenia do streamingu. Kto otrzymał Węże 2024? Lista nie jest krótka.
Dalsza część artykułu pod materiałem wideo
Lista laureatów Węży 2024 wraz z uwagami Popkulturowej Akademii Wszystkiego przedstawia się następująco:
WIELKI WĄŻ:
“Blef doskonały” (reż. Michał Węgrzyn, prod. Michał Nowak, Barbara Nowak, Michał Węgrzyn)
Za nieudany blef, bezczelną próbę nabrania widza, że tak powinno wyglądać profesjonalne kino komercyjne.
NAJGORSZA REŻYSERIA:
Michał Węgrzyn – “Blef doskonały”
Za doskonały regres twórczy i totalną nieznajomość podstawowych reguł rzemiosła.
NAJGORSZY SCENARIUSZ:
Mariusz Pujszo – “Arcydzieło, czyli dekalog producenta filmowego”
Za cudownie bezczelną i kolejny raz nieudaną próbę sprzedania tego samego pomysłu fabularnego.
NAJGORSZA ROLA MĘSKA:
Mikołaj Roznerski – “Blef doskonały”
Za doskonałą antykreację.
NAJGORSZA ROLA ŻEŃSKA:
Aleksandra Adamska – “Ślub doskonały”
Za doskonałą niezrozumienie gatunku.
NAJGORSZY DUET:
Magdalena Lamparska i Mikołaj Roznerski – “Poskromienie złośnicy 2, czyli wiele hałasu o nic”
Za fascynujący brak chemii.
WYSTĘP PONIŻEJ TALENTU:
Adam Woronowicz – “Ślub doskonały”
Za wielki talent komediowy, który powinien służyć lepszej sprawie.
NAJGORSZY SEQUEL, PREQUEL LUB REMAKE:
“Pan Samochodzik i Templariusze” (reż. Antoni Nykowski, prod. Maciej Sojka, Jerzy Dzięgielewski, Roman Szczepanik, Paweł Heba)
Za rozbudzenie wielkich nadziei, a potem zostawienie nas z nimi jak Himilsbacha z angielskim.
KOMEDIA, KTÓRA NIE ŚMIESZY:
“Arcydzieło: czyli dekalog producenta filmowego” (reż. Mariusz Pujszo, prod. Mariusz Pujszo, Consuela Pujszo)
Za mylenie dobrego humoru z dobrym samopoczuciem twórców.
NAJBARDZIEJ ŻENUJĄCA SCENA:
Nowoczesne rozmowy harcerskie – “Pan Samochodzik i Templariusze”
Za przekonanie, że rozumie się dzisiejszą młodzież.
EFEKT SPECJALNEJ TROSKI:
Finałowy wybuch – “Operacja Soulchatcher”
Za rzadką umiejętność nakręcenia finału jeszcze gorszego od przerażająco złego filmu.
NAJGORSZY PLAKAT:
“Opiekun” (prod. Andrzej Sobczyk, Przemysław Wręźlewicz, Halina Marchut, Tomasz Balon-Mroczka, dystr. Rafael Film)
Za udany mariaż polskiej szkoły złego plakatu filmowego z klimatem kiczowatych świętych obrazków.
NAJGORSZY PRZEKŁAD TYTUŁU:
“Podrabiani zakochani” – org. “Robots” (dystr. Best Film)
Za rym umyślnym efektem.
W poście żartobliwie wspomniano o tym, że nieobecność Patryka Vegi wśród nominowanych wykorzystał Mariusz Pujszo, który swym ósmym i dziewiątym Wężem w karierze zbliżył się do wyniku Vegi (10 Węży), ale jeszcze się z nim nie zrównał.
Prześmiewczo pochwalono także Mikołaja Roznerskiego. “Wrócił na szczyt po kilku latach przerwy i to kreacjami w dwóch różnych filmach – to też rzadka umiejętność”.
Dodano także, że większość nagród zebrały filmy, w których twórcy już w tytule używali słów “doskonały”, czy “arcydzieło”. “Jak widać – nie mylili się” – podsumowano.
W najnowszym odcinku podcastu “Clickbait” pochylamy się nad “Mocnym tematem” Netfliksa, załamujemy ręce nad szokującą decyzją Disney+, rzucamy okiem na “Nową konstelację” i jedziemy do Włoch z “Ripleyem”. Znajdź nas na Spotify, Apple Podcasts, YouTube, w Audiotece czy Open FM. Możesz też posłuchać poniżej:
Zgłoś naruszenie/Błąd
Oryginalne źródło ZOBACZ
Dodaj kanał RSS
Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS