A A+ A++

Warszawa rozpoczyna realizację ambitnego projektu budowy trzeciej linii metra, której pierwszy odcinek połączy Stadion Narodowy z Gocławiem. W piątek, 23 lutego, ogłoszono wyniki przetargu na wykonanie prac projektowych dla etapu pierwszego tej linii. Wybrano ofertę konsorcjum ILF CONSULTING ENGINEERS POLSKA Sp. z o.o. (lider) oraz METROPROJEKT Sp. z o.o., które zaproponowało realizację zadania za kwotę 78.181.260 zł brutto.

Fot. Rzecznik Prasowy Praga-Południe

Projekt ten jest kluczowym elementem Masterplanu Komunikacyjnego dla Warszawy, który przewiduje rozbudowę sieci metra do pięciu linii, łączących różne części miasta. Prezydent stolicy, Rafał Trzaskowski, podkreślił znaczenie projektu dla przyszłości miejskiej komunikacji, wskazując na plany wydłużenia linii M3 na lewy brzeg Wisły, aż do Mokotowa.

Pierwszy odcinek linii M3 będzie miał 8,1 km długości i obejmie siedem stacji, w tym jedną już istniejącą – Stadion Narodowy. Nowe stacje to: Dworzec Wschodni, Mińska, Rondo Wiatraczna, Ostrobramska, Jana Nowaka-Jeziorańskiego, Gocław oraz odgałęzienie do Stacji Techniczno-Postojowej na Koziej Górce. Projekt ma być zrealizowany w ciągu 36 miesięcy od daty podpisania umowy, obejmując opracowanie dokumentacji budowlanej i uzyskanie wszystkich niezbędnych pozwoleń.

Zakończenie etapu projektowego planowane jest na rok 2027, co umożliwi rozpoczęcie procedury przetargowej na budowę. Start prac budowlanych przewidywany jest na rok 2028. W dłuższej perspektywie, druga część linii M3 zostanie przedłużona na Ochotę, tworząc spójny system komunikacji podziemnej w Warszawie.

Oprócz budowy trzeciej linii metra, stolica Polski kontynuuje rozbudowę istniejącej sieci. Trwają prace nad trzema ostatnimi stacjami na bemowskim odcinku linii M2 oraz nad stacją techniczno-postojową Karolin. Ukończenie tych projektów zwiększy długość warszawskiej sieci metra do 46 km, oferując mieszkańcom i turystom 42 stacje.

Projekt trzeciej linii metra to ważny krok w kierunku poprawy mobilności w Warszawie, zapewniający szybsze i bardziej komfortowe połączenia między różnymi dzielnicami miasta. Więcej informacji na temat projektu i wyboru wykonawcy można znaleźć na stronie Metra Warszawskiego.

Niezależny portal Warszawa w Pigułce. Wydawca i właściciel: Capital Media S.C.
ul. Grzybowska 87,
00-844 Warszawa
Oryginalne źródło: ZOBACZ
0
Udostępnij na fb
Udostępnij na twitter
Udostępnij na WhatsApp

Oryginalne źródło ZOBACZ

Subskrybuj
Powiadom o

Dodaj kanał RSS

Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS

Dodaj kanał RSS
0 komentarzy
Informacje zwrotne w treści
Wyświetl wszystkie komentarze
Poprzedni artykułDwie osoby ucierpiały w wyniku wybuchu w urzędzie dzielnicy Praga Południe
Następny artykułSikorski straszy wojną? Musimy zmodernizować wojsko i przygotować w perspektywie 2-3 lat