A A+ A++

We wtorek po południu trzy pierwsze urządzenia zainstalowane na warszawskim moście Poniatowskiego zostały przełączone w tryb rejestracji naruszeń. W ciągu pierwszych godzin pracy, urządzenia te zarejestrowały ponad 330 wykroczeń.

Fotoradary pracują przez całą dobę, mierząc prędkość pojazdów jadących wszystkimi pasami jezdni. Pomiary są prowadzone w obu kierunkach ruchu. Kierowcy powinni pamiętać, że po nowelizacji przepisów ruchu drogowego, ograniczenie prędkości w obszarze zabudowanym do 50 km/h obowiązuje przez całą dobę.

ZOBACZ: Warszawa. Miasto musi zdemontować fotoradary na moście Poniatowskiego

Nadmierna lub niedostosowana do warunków drogowych prędkość jest wciąż dominującą okolicznością wypadków oraz kluczowym czynnikiem wpływającym na ciężkość zdarzeń drogowych. Obecność urządzeń rejestrujących na niebezpiecznych odcinkach dróg wpływa na zmianę zachowania kierowców, wyhamowanie prędkości oraz ograniczenie liczby zdarzeń drogowych.

Potwierdzenie konserwatora zabytków

Jak informowała wcześniej rzeczniczka GITD w piątek Centrum Automatycznego Nadzoru nad Ruchem Drogowym (CANARD) Głównego Inspektoratu Transportu Drogowego przejęło fotoradary zamontowane na moście Poniatowskiego. Po przejęciu urządzenia przechodziły testy weryfikujące prawidłowość wykonywanych pomiarów.

Rzecznik prasowa powiedziała, że po kontroli przeprowadzonej na moście Poniatowskiego przez Mazowieckiego Wojewódzkiego Konserwatora Zabytków oraz zaleceniach dotyczących m.in. usunięcia dwóch fotoradarów, Centrum Automatycznego Nadzoru nad Ruchem Drogowym Głównego Inspektoratu Transportu Drogowego zwróciło się do Konserwatora Zabytków z prośbą o potwierdzenie, czy lokalizacje, w których zostały zainstalowane urządzenia, uzyskały jego akceptację, oraz czy nie ma przeciwwskazań do ich użytkowania.

ZOBACZ: Fotoradary zarejestrowały ponad 190 tys. naruszeń. Duży wzrost

W swoim stanowisku przekazanym GITD Konserwator Zabytków przekazał, że nie widzi przeszkód w użytkowaniu fotoradarów. Wówczas CANARD podjęło działania, aby przejąć urządzenia i włączyć je do ogólnopolskiej sieci fotoradarowej. W przypadku dwóch fotoradarów ustawionych przy kamiennych ławach, kontrole prędkości będą prowadzone do czasu ich demontażu. Zgodnie z zaleceniami Konserwatora Zabytków urządzenia te mają zostać zdemontowane do 1 grudnia 2023 r.

– CANARD jeszcze przed podpisaniem porozumienia, wspólnie z ZDM oraz dostawcą fotoradarów, sprawdził funkcjonalności urządzeń oraz możliwość ich integracji z systemem centralnym CANARD – przekazała Monika Niżniak.

Około 450 tysięcy naruszeń

Fotoradary z mostu Poniatowskiego to kolejne urządzenia należące do m.st. Warszawy, które GITD nadzoruje i wykorzystuje do kontroli prędkości pojazdów. ITD w 2016 r., po tym jak straże miejskie i gminne straciły uprawnienie do prowadzenia kontroli z wykorzystaniem fotoradarów, przejęła urządzenia od stołecznej Straży Miejskiej. – Z wykorzystaniem 22 fotoradarów ujawniono do tej pory ok. 450 tys. naruszeń. Najwięcej przypadków niestosowania się do obowiązujących ograniczeń prędkości zarejestrowały fotoradary przy ul. Spacerowej (58,4 tys.), ul. Grójeckiej (kierunek centrum – 44,4 tys.) oraz na moście Gdańskim (40 tys.) – podsumowała Niżniak.

ac/PAP

Czytaj więcej

Oryginalne źródło: ZOBACZ
0
Udostępnij na fb
Udostępnij na twitter
Udostępnij na WhatsApp

Oryginalne źródło ZOBACZ

Subskrybuj
Powiadom o

Dodaj kanał RSS

Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS

Dodaj kanał RSS
0 komentarzy
Informacje zwrotne w treści
Wyświetl wszystkie komentarze
Poprzedni artykułZadbana Pani w kapeluszu. Niełatwy życiorys reżyserki teatru kukiełkowego
Następny artykułZaproszenie na warsztaty [ Społeczeństwo ]