A A+ A++

Badanie zlecone przez Polską Organizację Turystyczną wskazuje jasno – zdecydowana większość turystów (82 proc.) przy wyborze placówki na letni wypoczynek zwraca uwagę na podwyższone standardy higieniczne. Dlatego też POT powołał Zespół Branżowy ds. Autocertyfikacji Hoteli i Obiektów Noclegowych, który za zadanie miał przygotować wytyczne i wymagania do szykowanego programu zapewniającego, że w danym punkcie stosuje się wyższe standardy higieniczne.

– Zdajemy sobie sprawę, że nadal najważniejsze jest bezpieczeństwo turystów i pracowników obiektów turystycznych, dlatego wspólnie z branżą wypracowaliśmy program autocertyfikacji obiektów noclegowych i lokali gastronomicznych znajdujących się w nich. Mamy bowiem świadomość, że zaufanie to podstawa, zarówno w życiu, jak i w biznesie, jakim jest turystyka – powiedział Robert Andrzejczyk, prezes POT, cytowany w komunikacie.

“Autocertyfikacja przygotowywana przez POT jest bezpłatna i dobrowolna, a akwizycja do programu będzie ciągła. Do Polskiej Organizacji Turystycznej może się zgłosić każdy obiekt noclegowy działający legalnie, który po zaakceptowaniu regulaminu i zadeklarowaniu spełnienia warunków będzie mógł przystąpić do programu ‘Obiekt Bezpieczny Higienicznie'” – czytamy w komunikacie.

Zobacz też: Wakacje 2020, co wyjazdami za granicę? “Miejmy nadzieję, że będą możliwe”

Listę obiektów z certyfikatem będzie można znaleźć na stronie bezpiecznyobiekt.pot.gov.pl. Autorzy zapewniają, że będzie ona stale aktualizowana. Obiekty, które pomyślnie przejdą proces certyfikowania, będą mogły używać znaku graficznego, który będzie przygotowany dla całej akcji.

A co jeśli ktoś zadeklaruje inne standardy higieniczne, niż stosowane w rzeczywistości? Zniechęcać do tego mają wizytacje losowo wybranych obiektów. Punkty wypoczynkowe odwiedzać mają regionalne i lokalne organizacje turystyczne w trakcie kolejnego etapu programu.

Obecnie powołany zespół przygotowuje listę praktyk oraz procedur, od których będzie zależało przyznanie danemu obiektowi certyfikatu. POT zapewni też wszystkim jego posiadaczom wsparcie marketingowe.

– Wierzę, że prace które są prowadzone przez Polską Organizację Turystyczną wpłyną na poszerzenie wiedzy i zaufania, a przede wszystkim pozwolą na zapewnienie bezpieczeństwa w obiektach turystycznych. Dzięki temu goście będą mogli korzystać z tych informacji i dokonywać świadomych wyborów – powiedziała Barbara Podwysocka, dyrektor pionu bezpieczeństwa w spółce Polskiego Holdingu Hotelowego, która stoi na czele zespołu ds. certyfikacji.

– Wspólnie uda nam się odzyskać zaufanie gości, jednocześnie dbając o zachowanie wytycznych. Tylko w ten sposób możemy pokonać epidemię i wrócić do nieco zmienionej już normalności – dodała.

Oryginalne źródło: ZOBACZ
0
Udostępnij na fb
Udostępnij na twitter
Udostępnij na WhatsApp

Oryginalne źródło ZOBACZ

Subskrybuj
Powiadom o

Dodaj kanał RSS

Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS

Dodaj kanał RSS
0 komentarzy
Informacje zwrotne w treści
Wyświetl wszystkie komentarze
Poprzedni artykułI LO w Brzozowie zaprasza na Wirtualny Dzień Otwarty
Następny artykułF2 i F3 osiem razy z F1