A A+ A++

W Ministerstwie Edukacji Narodowej odbyło się pierwsze spotkanie zespołu ds. edukacji zdrowotnej – poinformował jego koordynator, prof. Zbigniew Izdebski. Eksperci przygotowują założenia i podstawy programowe przedmiotu edukacja zdrowotna.

Edukacja zdrowotna, która od 1 września 2025 r. ma zastąpić wychowanie do życia w rodzinie (WDŻ), jest wspólnym przedsięwzięciem Ministerstwa Edukacji Narodowej, Ministerstwa Zdrowia oraz Ministerstwa Sportu i Turystki.

Powołany został międzyresortowy zespół, który przygotuje założenia i podstawy programowe nowego przedmiotu. Jego koordynatorem został prof. dr. hab. Zbigniew Izdebski – pedagog, seksuolog, kierownik Katedry Biomedycznych Podstaw Rozwoju i Seksuologii Wydziału Pedagogicznego Uniwersytetu Warszawskiego, Koordynator Wydziału Medycznego UW oraz kierownik Katedry Humanizacji Medycyny i Seksuologii Instytutu Nauk o Zdrowiu Uniwersytetu Zielonogórskiego.

Poinformował on, że pierwsze posiedzenie zespołu odbyło się we wtorek. Dodał, że w zespole uczestniczą przedstawiciele ministrów sportu, zdrowia i edukacji.

W skład zespołu – jak przekazała szefowa MEN – weszli także: Antonina Kopyt – nauczyciel wychowania do życia w rodzinie, ks. Arkadiusz Nowak – prezes Instytutu Praw Pacjenta i Edukacji Zdrowotnej, w szczególności zasłużony we wspieraniu i uświadamianiu na temat wirusa HIV, dr. hab. n. med. Agnieszka Mastalerz-Migas – konsultant krajowa ds. medycyny rodzinnej, dr n. med. Aleksandra Lewandowska – konsultant krajowa ds. psychiatrii dzieci i młodzieży, dr hab. prof. AWF Hubert Makaruk oraz dr hab. prof. AWFiS Anna Szumilewicz, a także dr Monika Staszkiewicz – ekspertka Instytutu Badań Edukacyjnych.

Zespół ma wypracować podstawowe założenia do końca czerwca.

Minister Barbara Nowacka podkreśliła, że edukacja zdrowotna będzie “przedmiotem holistycznym, znacznie szerszym”. “Chcielibyśmy, aby do tematu ochrony zdrowia, profilaktyki, podejść szczególnie poważnie. Jeżeli nie zacznie się tej edukacji już w szkole, to potem będziemy oglądali społeczeństwo coraz bardziej nieświadome jak zapobiegać chorobom, jak przeciwdziałać skutkom, chociażby braku ruchu, jak reagować w sytuacjach kryzysowych” – dodała.

Zgodnie z zapowiedziami, przedmiot będzie nauczany przewidziany w klasach IV-VIII szkół podstawowych oraz klasach I-III szkół ponadpodstawowych – liceów ogólnokształcących, techników, branżowych szkół I stopnia.

Autorka: Paulina Kurek (PAP)

Źródła:

PAP

Aktualizacja: 18/04/2024 16:49

Oryginalne źródło: ZOBACZ
0
Udostępnij na fb
Udostępnij na twitter
Udostępnij na WhatsApp

Oryginalne źródło ZOBACZ

Subskrybuj
Powiadom o

Dodaj kanał RSS

Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS

Dodaj kanał RSS
0 komentarzy
Informacje zwrotne w treści
Wyświetl wszystkie komentarze
Poprzedni artykułDEBATA. PIĄTEK 19:00. Sanoczanie będą zadawać pytania NA ŻYWO!
Następny artykułSUNEX S.A.: Powołanie Członka Rady Nadzorczej SUNEX S.A.