Wraz z rosnącą popularnością i aktywnością, platformy sprzedażowe odnoszące w sieci sukcesy, takie jak Vinted, mogą budzić większe zainteresowanie potencjalnych oszustów. Bezpieczeństwo członków społeczności platformy zawsze było jednym z kluczowych priorytetów firmy Vinted, która na bieżąco weryfikuje i ulepsza zasady bezpieczeństwa, opracowując nowe narzędzia do bezpiecznych transakcji dokonywanych na platformie.
Vinted pozostaje kontakcie ze swoimi członkami i informuje ich o tym, jak bezpiecznie dokonywać transakcji. W 2021 roku firma kilkukrotnie podzieliła się ze swoimi użytkownikami specjalnym mailingiem, informującym o nowych metodach wykorzystywanych przez oszustów, o tym jak rozpoznawać fałszywe treści i co zrobić, aby nie paść ich ofiarą.
„W celu powiadomienia członków naszej platformy o wzmożonej aktywności phishingowej w Internecie, wysłaliśmy informacje ze wskazówkami, jak rozpoznać wiadomości phishingowe i fałszywe treści oraz jak się przed nimi bronić, by bezpiecznie korzystać z naszej platformy. Przypominamy, że informacje o phishingu można znaleźć w naszym Centrum Pomocy: Jak rozpoznać próby phishingu i spoofingu (vinted.pl), a także porady dotyczące bezpiecznego sprzedawania i kupowania na Vinted: Bezpieczne zakupy na Vinted. Zachęcamy wszystkich do zgłaszania wszelkich podejrzanych zachowań i incydentów bezpośrednio do działu Obsługi Klienta. Dzięki temu będziemy mogli dokładniej zbadać sprawę i podjąć odpowiednie kroki. » – mówi rzecznik prasowy Vinted.
Na co zwracać uwagę i czego się wystrzegać?
Ataki phishingowe to jedna z najczęściej stosowanych metod. Oszuści zwykle proszą o podanie adresu e-mail lub numeru telefonu w prywatnej wiadomości, wysłanej na platformie. Pozyskane informacje mogą posłużyć do wysłania użytkownikowi fałszywego e-maila (lub innej wiadomości, w tym również kontaktu telefonicznego), podszywając się pod Vinted. Należy mieć na uwadze, że fałszywe treści łudząco przypominają prawdziwe komunikaty. O czym warto wiedzieć i pamiętać ?
- Vinted nigdy nie prosi osoby kupującej o wpisanie adresu e-mail lub numeru telefonu osoby sprzedającej i vice versa. Dlatego też, nie należy przekazywać swoich danych innym użytkownikom na platformie.
- Vinted nigdy nie wysyła maili lub prywatnych wiadomości z prośbą o kliknięcie w link w celu wpisania danych płatniczych lub dokończenia płatności. Nie należy otwierać podejrzanych linków lub załączników
- Osoby, które decydują się na transakcję poza Vinted (czyli nie używając przycisku „Kup teraz”) automatycznie nie będą objęte Ochroną Kupujących i robią to na własne ryzyko. W celu zapewnienia bezpiecznych transakcji zawsze zalecamy korzystanie z przycisku „Kup teraz” na platformie Vinted.
Jak bezpiecznie kupować ?
Vinted to społeczność licząca w Polsce ponad 5 mln użytkowników, kupujących oraz sprzedających odzież i akcesoria z drugiej ręki. Użytkownicy mogą wchodzić w interakcje za pomocą komunikatora, celem dopytania np. o szczegóły danego przedmiotu, bądź alternatywne metody wysyłki zakupionych rzeczy. Prowadzenie korespondencji i komunikacji za jej pomocą jest kluczowe dla zachowania bezpieczeństwa.
W każdym zakupie za pomocą przycisku „Kup teraz” na platformie Vinted uwzględniona jest Ochrona Kupującego, która pomaga zapewnić bezpieczne zakupy. Za niewielką opłatą Ochrona Kupującego oferuje korzyści w postaci bezpiecznych płatności bez konieczności udostępniania poufnych danych, takich jak informacje związane z rachunkiem bankowym. Ochrona Kupującego zapewnia również korzyści wynikające z polityki zwrotów Vinted i pomocy ze strony obsługi klienta, która może udzielić wsparcia w rozwiązaniu problemów związanych z transakcjami, dzięki dostępowi do szczegółów danej transakcji i wysyłki.
Więcej informacji o phishingu można znaleźć w Centrum Pomocy: Jak rozpoznać próby phishingu i spoofingu (vinted.pl), a porady dotyczące bezpiecznego sprzedawania i kupowania na Vinted pod linkiem: Bezpieczne zakupy na Vinted.
Zgłoś naruszenie/Błąd
Oryginalne źródło ZOBACZ
Dodaj kanał RSS
Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS