Po kolizji Mercedesów Nycka de Vriesa i Stoffela Vandoorne’a finiszowano za samochodem bezpieczeństwa. Vergne zostawił za sobą kierowców Jaguar Racing – Sama Birda i Mitcha Evansa. Bird objął prowadzenie w mistrzostwach świata. Robin Frijns, Sébastien Buemi i René Rast uzupełnili top 6.
Na części toru padał deszcz i startowano za samochodem bezpieczeństwa. Mini Electric Pacesetter zjechał po pierwszym okrążeniu. Ilość energii obniżono o 4 kW.
André Lotterer zaatakował prowadzącego Stoffela Vandoorne na zakręcie 7. Doszło do kolizji i na czele znalazł się Oliver Rowland. Lotterer ukarany 5 sekundami, spadł na P7, Vandoorne na P13.
Edoardo Mortara otrzymał drive through. Alexander Sims zwolnił i zatrzymał się w trzecim sektorze.
Po 6 okrążeniu Oliver Rowland zjechał na drive through za przekroczenie limitu mocy. Lucas Di Grassi wyprzedzał Vergne’a, Frijnsa, de Vriesa, Wehrleina i Birda.
Lotterer jadący Sparkiem z uszkodzonym prawym przodem, odebrał Birdowi P6. Vandoorne wykorzystał tryb ataku i wspiął się na P9. Sérgio Sette Câmarę jako następnego ukarano drive through za przekroczenie limitu mocy.
Fanboost otrzymali Vandoorne, da Costa, de Vries, Bird i Sette Câmara. Sam Bird zrewanżował się André Lottererowi na zakręcie 4. Jean-Éric Vergne aktywował tryb ataku, spadając na P5. Wrócił na drugie miejsce, gdy Frijns i de Vries zjechali na zewnętrzną, żeby uzyskać dodatkową moc (12).
Vergne przejął prowadzenie, gdy Lucas Di Grassi aktywował tryb ataku (13). Vandoorne zostawił za sobą Wehrleina. Di Grassi i de Vries minęli Frijnsa na zakręcie 7. Vergne ponownie aktywował attack mode – i spadł na P3 (15). Odzyskał pozycję lidera po uruchomieniu trybu ataku przez Di Grassiego.
Bird wyprzedził Vandoorne’a i Frijnsa. Di Grassi uderzył w samochód de Vriesa. Sędziowie zapowiedzieli dochodzenie w sprawie incydentu. Kierowcy Audi i Mercedesa zamienili się miejscami po aktywowaniu trybu ataku przez de Vriesa. Przygoda Jake’a Dennisa na zakręcie 7 spowodowała podwójną żółtą flagę.
Bird i Evans zostawili za sobą Vandoorne’a, a następnie nowy kierowca Jaguara odebrał de Vriesowi trzecią lokatę. Evans objechał de Vriesa po wewnętrznej zakrętu 15.
W trakcie 21 przejazdu zakrętu 7 Lucas Di Grassi pozbawił prowadzenia Jean-Érica Vergne. Na następnym okrążeniu kierowca Audi urwał półoś. Nyck de Vries minięty przez Stoffela Vandoorne’a na zakręcie 4, wpadł na kolegę z zespołu, gdy Belga postawiło bokiem na zakręcie 6. Zarządzono FCY, po czym Mini Electric Pacesetter powrócił na czoło stawki. Neutralizacja trwała do mety.
Sam Bird, Jaguar Racing, 2nd position, Jean-Eric Vergne, DS Techeetah, 1st position, Mitch Evans, Jaguar Racing, 3rd position, on the podium
Photo by: Andy Hone / Motorsport Images
The DS Techeetah team celebrate on the podium
Photo by: Andy Hone / Motorsport Images
akcje
komentarze
Zgłoś naruszenie/Błąd
Oryginalne źródło ZOBACZ
Dodaj kanał RSS
Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS