Dzisiaj, 20 lipca (07:29)
Cyberprzestępcy nadal bardzo chętnie podszywają się pod dobrze znany firmy ze świata technologii, a także pod kurierów i sklepy internetowy, wykorzystując rosnące uzależnienie od zakupów online – ostrzegają eksperci Check Point Research. Na co należy uważać?
Już trzeci kwartał z rzędu Microsoft jest najczęściej wykorzystywaną marką w kampaniach phishingowych, czyli działaniach mających za cel przejęcie danych logowania – wynika z raportu Brand Phishing Report stworzonego przez Check Point Research. W drugim kwartale roku aż 45% tego typu kampanii hakerskich wykorzystywało wizerunek firmy znanej głownie z systemu Windows i pakietu Office. Sytuację potwierdzają również komunikaty Microsoftu, który w ostatnich tygodniach ostrzegał m.in. przed rosyjską kampanią Nobelium, atakującą jej użytkowników.
– Cyberprzestępcy nadal podszywają się pod zaufane marki, aby nakłonić ludzi do ujawnienia swoich danych osobowych. Przestępcy liczą na brak czujności i błąd ludzki zarówno podczas zakupów internetowych jak i odczytyw … czytaj dalej
Zgłoś naruszenie/Błąd
Oryginalne źródło ZOBACZ
Dodaj kanał RSS
Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS