A A+ A++

Cyberprzestępcy nadal bardzo chętnie podszywają się pod dobrze znany firmy ze świata technologii, a także pod kurierów i sklepy internetowy, wykorzystując rosnące uzależnienie od zakupów online – ostrzegają eksperci Check Point Research. Na co należy uważać?

Już trzeci kwartał z rzędu Microsoft jest najczęściej wykorzystywaną marką w kampaniach phishingowych, czyli działaniach mających za cel przejęcie danych logowania – wynika z raportu Brand Phishing Report stworzonego przez Check Point Research. W drugim kwartale roku aż 45% tego typu kampanii hakerskich wykorzystywało wizerunek firmy znanej głownie z systemu Windows i pakietu Office. Sytuację potwierdzają również komunikaty Microsoftu, który w ostatnich tygodniach ostrzegał m.in. przed rosyjską kampanią Nobelium, atakującą jej użytkowników.

– Cyberprzestępcy nadal podszywają się pod zaufane marki, aby nakłonić ludzi do ujawnienia swoich danych osobowych. Przestępcy liczą na brak czujności i błąd ludzki zarówno podczas zakupów internetowych jak i odczytyw … czytaj dalej

Oryginalne źródło: ZOBACZ
0
Udostępnij na fb
Udostępnij na twitter
Udostępnij na WhatsApp

Oryginalne źródło ZOBACZ

Subskrybuj
Powiadom o

Dodaj kanał RSS

Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS

Dodaj kanał RSS
0 komentarzy
Informacje zwrotne w treści
Wyświetl wszystkie komentarze
Poprzedni artykuł9 mln dla GieKSy to pieniądze głównie na spłatę zaciągniętych przez klub pożyczek. Spółka pożyczała, bo miasto nie chciało dać
Następny artykułGoogle nie widzi Via Baltiki?