A A+ A++

Wybrane pociągi będą jeździły wahadłowo do i z Warszawy Radość. Za część pociągów zostanie wprowadzona komunikacja zastępcza. – Między 8 a 11 czerwca nastąpi przełączenie i włączenie nowych torów, które zostały wykonane w trakcie inwestycji. A wykonawca będzie mógł będzie mógł rozpocząć prace na drugiej części linii kolejowej i wykonać modernizację starych torów, a także przystąpi do przebudowy przystanku Warszawa Wawer, który stanie się bardziej przystępny dla podróżnych – powiedział w czwartek na konferencji Karol Jakubowski, rzecznik prasowy PKP Polskie Linie Kolejowe.

W tych dniach pociągi Szybkiej Kolei Miejskiej będą kursowały na trasie S1 Warszawa Wawer (Warszawa Wschodnia) – Pruszków, S10 Warszawa Wawer – Warszawa Wschodnia, S11 Otwock – Warszawa Radość.

Wybrane pociągi będą jeździły wahadłowo do i z Warszawy Radość. Za część pociągów zostanie wprowadzona komunikacja zastępcza.

– W tym czasie autobusy linii 521 pomiędzy Falenicą a Wiatraczną będą jeździły dwa razy częściej niż jest to w normalnym rozkładzie – poinformował Zarząd Transportu Miejskiego.

Wstrzymany zostanie ruch pociągów Kolei Mazowieckich a na odcinku Warszawa Wawer – Warszawa Falenica będą jeździły autobusy Zastępczej Komunikacji Autobusowej KM.

Na linii S1 z Pruszkowa do Wawra pojedzie 14 pociągów, a dwa pociągi skończą bieg na stacji Warszawa Wschodnia. W odwrotnej relacji, z Wawra do Pruszkowa pojedzie 12 pociągów, a trzy pociągi rozpoczną bieg na stacji Warszawa Wschodnia.

Pociągi SKM S10 pojadą na trasie Warszawa Wschodnia – Warszawa Wawer. Pomiędzy tymi stacjami pojedzie łącznie (linie S1 i S10) 36 pociągów w obu kierunkach, z częstotliwością co około 30 minut.

Na trasie Warszawa Radość – Otwock (S11) pojadą 34 pociągi w obu kierunkach, z częstotliwością co około 30 minut.

Od 12 czerwca rozpocznie się kolejny, etap modernizacji linii kolejowej łączącej Warszawę Wschodnią z Warszawą Wawrem. Modernizowane będą tory, przystanki Warszawa Gocławek i Warszawa Olszynka Grochowska oraz budowany nowy przystanek Warszawa Grochów. Kontynuowane będą prace na stacji Warszawa Wawer oraz przy budowie 5 nowych przejść podziemnych.

– Wtedy pociągi przywrócone zostaną na linię kolejową, pojadą już nowymi torami – linią 506, co sprawi, że tymczasowo wyłączony z eksploatacji będzie przystanek Warszawa Olszynka Grochowska a na stacji Warszawa Wawer podróżni skorzystają z tymczasowego peronu – wyjaśnił Karol Jakubowski.

Kolejarze apelują, żeby podróżni z okolic Warszawy Olszynki Grochowskiej, na czas modernizacji, korzystali z komunikacji miejskiej.

Dyrektor projektu Marcin Demidziuk przekazał, że w tym czasie wykonawca będzie pracował na peronie stacji Warszawa Wawer, torach linii podmiejskiej oraz dalej w kierunku Warszawy Wschodniej na wszystkich obiektach na tym odcinku. – Te prace będziemy chcieli zakończyć do końca roku – dodał.

Przeczytaj także: Dodatkowe tory i przystanek na Grochowie. Kolejarze podpisali umowę z wykonawcą

Inwestycja obejmuje odcinek Warszawa Wschodnia – Warszawa Wawer – to linia 7 i 506. Rozpoczęliśmy prace od modernizacji linii 506, która nadal wykorzystywana będzie do ruchu dalekobieżnego. Niemniej dla prowadzenia prac, po przełożeniu ruchu, przy torach linii 506, na stacji Wawer, uruchomiony zostanie peron tymczasowy, aby móc obsługiwać pasażerów i dalej prowadzić prace przy czynnym ruchu dwutorowym – podkreślił Demidziuk.

Kolejarze zapewnili, że przejście i wiata na wawerskiej stacji, które są wpisane do gminnej ewidencji zabytków, zostaną odrestaurowane. Prace prowadzone są w porozumieniu z konserwatorem zabytków. Historyczne płytki, które były w przejściu udało się zdemontować i oczyścić. Zostaną one z powrotem zamontowane, z opisem, że są to płytki historyczne, zabytkowe. Nowe płytki też będą takie, żeby korespondowały z tymi historycznymi.

W ramach inwestycji kolejarze wybudują 5 przejść podziemnych (dwa wytypowane razem z dzielnicą, w ramach likwidacji dzikich przejść) i modernizują jedno – na stacji Wawer.

Na przystanku Warszawa Olszynka Grochowska peron zostanie przebudowany, odremontowana zostanie wiata przystankowa. Będzie system dynamicznej informacji pasażerskiej. Kładka nad torami zostanie przebudowana i wyposażona w windy.

Między Warszawą Wschodnią a Warszawą Olszynka Grochowska będzie nowy przystanek Warszawa Grochów w pobliżu szpitala na ul. Szaserów. Wybudowany zostanie peron wyspowy z wiatą. Będzie system informacji pasażerskiej.

Oryginalne źródło: ZOBACZ
0
Udostępnij na fb
Udostępnij na twitter
Udostępnij na WhatsApp

Oryginalne źródło ZOBACZ

Subskrybuj
Powiadom o

Dodaj kanał RSS

Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS

Dodaj kanał RSS
0 komentarzy
Informacje zwrotne w treści
Wyświetl wszystkie komentarze
Poprzedni artykułGael Monfils wycofuje się z Rolanda Garrosa
Następny artykułThe Hill: У России не осталось ничего, что она могла бы бросить против Украины, кроме ядерного оружия