Umowa została podpisana dziś w godzinach przedpołudniowych. – Pomimo znaczącego wzrostu stawek dopłaty do pociągokilometra na liniach zelektryfikowanych sięgających 100 procent (na liniach niezelektryfikowanych wzrost był niewielki) oraz ograniczonych możliwościach finansowych samorządu województwa, udało się w zakresie połączeń kolejowych zapewnić podstawowe potrzeby podróżnych w naszym województwie. A na relacji Bydgoszcz – Grudziądz wprowadziliśmy sześć nowych połączeń bezpośrednich między tymi miastami. Jeszcze raz chciałbym zapewnić ze wszędzie tam gdzie zostaną zredukowane połączenia zorganizujemy autobusową komunikację zastępczą – oświadczył marszałek Piotr Całbecki.
Jak wskazują kolejarze, decyzja zarządu województwa oznacza zlikwidowanie kilkudziesięciu połączeń w naszym województwie. – Całkowicie zrezygnowano z ruchu na linii Włocławek-Kutno oraz z pociągów (uruchamianych przez Kujawsko-Pomorski Zakład Polregio) na trasie Laskowice Pomorskie – Smętowo. Zelektryfikowana linia Bydgoszcz-Laskowice Pomorskie w całości została od 13 grudnia przekazana do obsługi innemu przewoźnikowi pod trakcję spalinową – informuje spółka.
– Do ostatniej chwili liczyliśmy, że marszałek województwa opamięta się i nie narazi mieszkańców na wykluczenie komunikacyjne, odcinając ich od dojazdu do pracy, szpitala czy specjalistycznej przychodni w większym mieście, a w niedalekiej perspektywie również uczelni, szkoły czy rodziny. Niestety, stało się inaczej – mówi Artur Martyniuk, prezes zarządu Polregio.
– Decyzja marszałka oznacza ostre cięcie połączeń kolejowych. Zaoferowana po bardzo długich negocjacjach kwota pokrywa koszty do obsługi jedynie 2,2 mln pockm, chociaż Marszałek jeszcze w kwietniu zamówił rozkład na dotychczasowym poziomie, czyli ok. 3,5 mln pockm. Dla mieszkańców wielu miasteczek czy wsi pociąg to często jedyna szansa na naukę czy podjęcie zatrudnienia, a możliwość pracy zwłaszcza teraz, w czasie pandemii, ma przecież kluczowe znaczenie. Nadal chcemy jak najwięcej i jak najczęściej jeździć, ale marszałek województwa skutecznie nam to uniemożliwia – podkreśla Martyniuk.
Szczegóły dotyczące nowych rozkładów jazdy na liniach zelektryfikowanych i niezelektryfikowanych, obowiązujące od 13 grudnia oraz 1 stycznia znajdą się na stronach przewoźnika.
Zgłoś naruszenie/Błąd
Oryginalne źródło ZOBACZ
Dodaj kanał RSS
Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS