A A+ A++

Same atrakcje czekały na dzieci uczestniczące w warsztatach w ramach „Ferii w Pałacu”.

Pierwszego dnia instruktorzy ze Szkoły Szczęścia pokazali różne gadżety, zabawki, praktyczne narzędzia, modele pojazdów, architektury i wiele innych przydatnych rzeczy. Nie byłoby w tym nic dziwnego, gdyby nie to, że wszystkie zostały …narysowane. Rysunek 3D to zajęcia plastyczne łączące technologię druku 3D z nieograniczoną wyobraźnią młodego człowieka. Za pomocą długopisów 3D dzieci rysowały bezpośrednio w powietrzu. Narysowane w ten sposób przedmioty utwardzały się i były w pełni funkcjonalne już po kilku sekundach. Rysowanie za pomocą 3D pen’ów jest o wiele bardziej czasochłonne, niż szkicowanie ołówkiem po kartce. Wbrew pozorom nie jest to wadą, lecz zaletą tej metody. Dzięki długotrwałemu procesowi twórczemu młodzi ludzie rozwijają umiejętności koncentracji, cierpliwości i planowania.

Drugiego dnia warsztatów gościliśmy Lidię Kostrzyńską ze Szklanej Pracowni. Warsztaty „Spotkania ze sztuką – w pracowni witrażu” pokazały uczestnikom piękną tradycję pracy z kolorowym szkłem i przybliżyły ginący zawód witrażownika. Podczas warsztatów rozmawiano również o właściwościach użytych materiałów i wielu zjawiskach fizycznych. Każdy uczestnik wykonał okienną zawieszkę witrażową z kolorowego szkła witrażowego przy pomocy secesyjnej techniki Tiffany`ego zwanej techniką miedzi i cyny. Dzięki temu dzieci spróbowały pracy z prawdziwym szkłem witrażowym w bezpieczny dla siebie sposób.

Odkąd zobaczyliśmy czarną farbę magnetyczną, kolorowe cekiny i plastyczną masę wiedzieliśmy, że trzeci dzień warsztatów będzie bardzo kreatywny. Dzieci pod okiem instruktorek TooDoo tworzyły własne tablice magnetyczne oraz magnesy.

Tajne szyfry, kody i zagadki przygotowane przez instruktorów Innovative Lab opanowały MDK podczas czwartego dnia zajęć. Dzieci zostały podzielone na trzy grupy i uczestniczyły po kolei w różnych aktywnościach. Przeprowadzony został maraton Minecraft z elementami programowania – gra turniejowa w oparciu o przygotowaną mapę i serwer. W pokoju zagadek „Twierdza Szyfrów” trzeba było odkryć szyfr poprzez analizowanie, łączenie faktów i rozwiązywanie zadań matematycznych. Liczyły się spryt i spostrzegawczość. W matematycznym pokoju zagadek MathRiders okazało się, że nauka matematyki może być przygodą i świetną rozrywką.

Zimowe warsztaty zakończyliśmy wśród gwiazd wspólnie z Fundacją Edukacji Astronomicznej. Były pokazy w planetarium oraz warsztaty astronomiczne.

We wnętrzu na kopule sferycznego namiotu wyświetlany był specjalnie przygotowany pokaz astronomiczny. Podczas seansu dzieci poznawały tajemnice kosmosu, jego bliższe i dalsze rejony.

‍Podczas pokazu „Od zmierzchu do świtu” uczestnicy zobaczyli aktualne dzienne i nocne niebo: Księżyc i jego fazy, Słońce, planety, kometę i deszcz meteorów, czyli Układ Słoneczny. Dzieci dowiedziały się m.in. jak odnaleźć Gwiazdę Polarną i dlaczego jest ona taka wyjątkowa. Nauczyły się rozpoznawać niektóre gwiazdozbiory.

Podczas warsztatów „Droga Mleczna i inne galaktyki” uczestnicy wspólnie stworzyli mapę Kosmosu i naszego miejsca w nim. W czasie warsztatów „Księżyc” dzieci przy użyciu specjalnych modeli poznały budowę, ukształtowanie powierzchni i znaczenie Księżyca dla Ziemi. Poznali pojęcia widoczna i niewidoczna strona oraz jasna i ciemna, które często są mylone. Na zakończenie ze specjalnej masy plastycznej wykonali model jednego z kraterów księżycowych. „Satelitą na podbój kosmosu” – te warsztaty poświęcone były historii podboju kosmosu, na których dzieci dowiedziały się jak wyglądały pierwsze sztuczne satelity wysyłane w przestrzeń kosmiczną, jak działały i czym różnią się od współczesnych. Po przygotowaniu teoretycznym przyszła pora na „Lot w kosmos” – interaktywne zajęcia poświęcone technice i fazom lotów kosmicznych, historii podboju kosmosu oraz dotychczasowym i przyszłym celom misji kosmicznych. Uczestnicy warsztatów wcielali się w role astronauty.

Podczas wykładu „Życie na stacji kosmicznej” dowiedzieliśmy się jak w stanie nieważkości wyglądają codzienne czynności, jak branie prysznica, korzystanie z toalety, jedzenie posiłków, spanie. Zobaczyliśmy, że nawet w najmniejszym stopniu nie są one podobne do tych samych czynności na Ziemi. Dzieci dowiedziały się ponadto w jaki sposób astronauci przygotowują się do lotu w kosmos, kto może zostać astronautą i jak wygląda dzień na stacji kosmicznej.

Pięć jakże różnych dni Ferii w Pałacu przyniosło mnóstwo nowych wrażeń, doświadczeń i dodatkowej wiedzy.

Oryginalne źródło: ZOBACZ
0
Udostępnij na fb
Udostępnij na twitter
Udostępnij na WhatsApp

Oryginalne źródło ZOBACZ

Subskrybuj
Powiadom o

Dodaj kanał RSS

Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS

Dodaj kanał RSS
0 komentarzy
Informacje zwrotne w treści
Wyświetl wszystkie komentarze
Poprzedni artykułPolicja Gniezno: Kierowcy uważajcie na pieszych. Potrącenie dwóch seniorek w Gnieźnie
Następny artykułPowiat Opole: Pomologia wprowadza nowy kierunek!