73 tysiące złotych – tyle kosztuje gliwickich podatników identyfikacja wizualna stworzona na zlecenie urzędu miejskiego. Dotyczy ona “Strategii 2040”. W cenie zawarte są jeszcze inne usługi graficzne.
Władze Gliwic postanowiły stworzyć dokument nazwany “Strategią 2040”. Po co jest on, według urzędników, Gliwicom potrzebny? “Strategia rozwoju miasta to podstawowy dokument zarządzania miastem – ogólny, długofalowy plan jego rozwoju, najczęściej rozpisany na 10–20 lat” – czytamy na urzędowej stronie.
Sama oprawa graficzna kosztowała gliwiczan sporo. Urząd miejski zlecił wykonanie m.in. logotypu gliwickiej firmie Fine story. Za usługę zapłacono ponad 73 tysiące złotych. Przedsiębiorstwo odpowiada za przygotowanie identyfikacji wizualnej oraz przygotowanie grafik w czasie trwania procesu, czyli do końca października 2022 r.
Oto logo, które stworzyła wspomniana firma. To tylko jeden z projektów. Urzędnicy odmówili udostępnienia innych projektów, twierdząc, że nie są one informacją publiczną.
Na zlecenie UM Gliwice przygotowano też poniższe grafiki
Podserwis wykonała spółka Smartbees. Dodatkowo urząd miejski zlecił wsparcie techniczne i rozwój kilku podstron urzędowej strony, a wśród nich tej dotyczącej strategii.
Koszt to ponad 47 tys. złotych.
Usługę realizuje firma Elder of internet Błażej Owczarczyk.
Oprócz przygotowanych przez firmę Fine story grafik, na stronie znajdziemy również zdjęcia pochodzące z darmowych serwisów z fotografiami.
Stworzenie oprawy graficznej oraz strony internetowej to dopiero początek wydatków w związku z przygotowaniem strategii. Kolejnym kosztem są wypłaty ekspertów, z którymi projekt będzie współtworzony. Jest to jednak materiał na osobny artykuł.
fot. UM Gliwice
Zgłoś naruszenie/Błąd
Oryginalne źródło ZOBACZ
Dodaj kanał RSS
Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS