A A+ A++

Jak poinformował w odpowiedzi na Defence24.pl rzecznik prasowy IU mjr Krzysztof Płatek „w wyznaczonym terminie, tj. do dnia 17 kwietnia 2020 r., do udziału w postępowaniu przetargowym na dostawy parków pontonowych zgłosiło się 3 Wykonawców:

  1. Constructions Industrielles de la Méditerranée – CNIM Systémes Industriels.
  2. Konsorcjum w składzie: H. Cegielski-Poznań S.A., CEFA SAS oraz Polska Grupa Zbrojeniowa S.A.
  3. Griffin Group S.A. Defence Sp.k.”

Przypomnijmy, że obecny przetarg, prowadzony od stycznia br., ma na celu wyłonienie następców starych systemów PP-64 Wstęga. Jest to kolejne podejście do tego „tematu”, po anulowanym w sierpniu ubiegłego roku postępowaniu w ramach programu Daglezja-P.

Co ciekawe obecnie trójka oferentów, jest zbliżona do tej, która zgłosiła się w lutym 2019 roku. Zmiana nastąpiła w konsorcjum H.Cegielski-Poznań i CEFA, które obecnie tworzą je z Polską Grupa Zbrojeniową zamiast WB Electronics.

Z dużą dozą prawdopodobieństwa można uznać, że wykonawcy oferują podobne rozwiązania, jak poprzednio, czyli:
– CNIM – mosty typu Upgraded Motorized Floating Bridge,
– konsorcjum HCP/PGZ/CEFA – stalowy most pontonowy SRB i system Vedette F2 francuskiej firmy CETA,
– Griffin Group Defence – rodzina mostów M3/IRB (Improved Ribbon Bridge) General Dynamics Land Systems.

W obecnie prowadzonym postępowaniu zamawiający zamierza pozyskać parki pontonowe umożliwiające budowę mostów oraz promów, pozwalających na pokonanie przeszkód wodnych przez pojazdy gąsienicowe oraz pojazdy kołowe. Nośność nominalna mostu oraz promów powinna być nie mniejsza niż mostu klasy MLC 70 dla pojazdów gąsienicowych, oraz MLC 96 dla pojazdów kołowych (w tym zestawów niskopodwoziowych z czołgiem) przy maksymalnej prędkości nurtu nie mniejszej niż 1,5 m/s i głębokości wody nie większej niż 2,0 m.

Park ma umożliwiać urządzanie i utrzymanie przepraw mostowych i promowych na przeszkodach wodnych o głębokości minimalnej nie mniejszej niż 1 m oraz przy prędkości nurtu wynoszącej minimum 1,5 m/s. Pojedynczy komplet parku pontonowego powinien umożliwiać budowę mostu pozwalającego na pokonanie przeszkody o szerokości nie mniejszej niż 100 m lub budowę dwóch promów o nośności MLC 70/96. Są to więc wymagania podobne do tych, jakie stawiano w przetargu na Daglezja-P, co nie dziwi biorąc pod uwagę przyczynę anulowania poprzedniego postępowania, czyli zmniejszenie środków finansowych.

Liczba parków, jak i konkretne jednostki do których trafią, zostaną ujęte w Specyfikacji Istotnych Warunków Zamówienia (SIWZ), jaka będzie przekazana wykonawcom zaproszonym do składania ofert.

Komplet parku pontonowego powinien składać się minimum z:
– pojazdów umożliwiających transport wszystkich elementów parku oraz niezbędnej obsługi określonej wg wymagań producenta mostu;
– bloków pontonowych;
– ramp najazdowych/bloków brzegowych;
– kutrów/środków napędowych;
– wyposażenia niezbędnego do organizacji przeprawy oraz jej utrzymania;
– narzędzi oraz urządzeń umożliwiających dokonanie niezbędnych obsług, napraw bieżących oraz regulacji;
– wyposażenia niezbędnego do umożliwienia poruszania się po drogach publicznych oraz do transportu kolejowego i morskiego;
– niezbędnej dokumentacji w zakresie eksploatacji, obsługiwania i napraw;
– wyposażenia diagnostycznego umożliwiającego zlokalizowanie miejsca awarii i określenie zakresu potrzebnej naprawy;
– zestawu obsługowego (ZO).

Dodatkowo poza ukompletowaniem wchodzącym w zakres pojedynczego parku przeprawowego dostawa będzie obejmować: zestawy części zamiennych (ZCzZ) i zestawy naprawcze (ZN). 

Wykonawca ma też zapewnić niezbędny pakiet szkoleniowy. Zamawiający wymaga, aby pojazdy przenoszące park pontonowy należały do typów będących na wyposażeniu Sił Zbrojnych RP, co wynika z potrzeby ujednolicenia parku maszynowego. Uwzględnia się jednocześnie możliwość wprowadzenia w nich niezbędnych zmian.

W toku prowadzonego postępowania pojawiło się wiele pytań ze strony wykonawców, jak i złożone zostało jedno odwołanie do Prezesa Krajowej Izby Odwoławczej wobec treści ogłoszenia o zamówieniu (chodziło o niejednoznaczne i nieprecyzyjne określenie warunków udziału w zakresie zdolności technicznych lub zawodowych oraz kryteriów selekcji odnoszących się do ww.). Poza zmianami w ogłoszeniu, na skutek m.in. ww. odwołania,  dokonano również wyjaśnienia znaczenia pojęcia: ponton, które nie obejmuje systemów/mostów do pokonywania suchodołów oraz wyposażenia typu amfibia.

Oryginalne źródło: ZOBACZ
0
Udostępnij na fb
Udostępnij na twitter
Udostępnij na WhatsApp

Oryginalne źródło ZOBACZ

Subskrybuj
Powiadom o

Dodaj kanał RSS

Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS

Dodaj kanał RSS
0 komentarzy
Informacje zwrotne w treści
Wyświetl wszystkie komentarze
Poprzedni artykułInformator Ożarowski 04/2020
Następny artykułZmiana organizacji ruchu na ulicy Klonowej