A A+ A++

W lipcu 2022 r. GDDKiA podpisała dwie umowy na opracowanie dokumentacji zawierającej wariantowe poprowadzenie tych fragmentów zachodniej części Obwodnicy Aglomeracji Warszawskiej. Na jakim etapie są dziś prace projektowe?

Prace te obejmują opracowanie Studium techniczno-ekonomiczno-środowiskowego (STEŚ) dla odcinka OAW od drogi ekspresowej S7 na północ od Warszawy, przez połączenie z planowaną drogą ekspresową S10 w rejonie Nacpolska i dalej do autostrady A2 i drogi ekspresowej S8, a następnie do drogi ekspresowej S7 na południe od Warszawy.

To priorytetowy element docelowego kształtu sieci dróg szybkiego ruchu w obszarze aglomeracji Warszawskiej. Jest to obszar dynamicznie się rozwijający, z pozytywną prognozą demograficzną.

Stworzenie alternatywy dla najbardziej obciążonych ruchem odcinków dróg w kraju (blisko 200 tys. pojazdów na dobę) w ciągu S8, wydzielenie ruchu tranzytowego od ruchu międzydzielnicowego obsługiwanego przez ekspresową obwodnicę – przełoży się na uzyskanie korzyści związanych nie tylko z oszczędnościami czasu ale również poprawą bezpieczeństwa czy redukcją emisji do środowiska.

Na jakim etapie dziś są prace projektowe? – Zgodnie z zawartymi w lipcu 2022 r. umowami, zakończenie prac projektowych przewidziane jest w I kwartale 2026 r. W związku z bardzo dużym zainteresowaniem społecznym dot. szczegółów projektu Obwodnicy Aglomeracji Warszawskiej i otrzymaniem wielu wniosków oraz opinii, gdzie jedną z propozycji jest poprowadzenie OAW po śladzie istniejącej drogi krajowej nr 50, zlecimy biurom projektowym przeprowadzenie takiej analizy. Wariant ten umożliwiłby wykorzystanie istniejącego pasa drogowego DK50. Zmiana szeregu uwarunkowań, w tym formalnych dla dróg publicznych, daje szersze spektrum możliwości trasowania dróg. Dlatego zdecydowaliśmy przeanalizować również i ten wariant – informują drogowcy z Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad. – Przewidujemy, że wstępne prace nad tym wariantem potrwają do końca 2024. Następnie włączymy go do materiałów akcji informacyjnej ze społeczeństwem celem zebrania opinii. Finalnie wszystkie propozycje wariantów poddane zostaną analizie wielokryterialnej, tak by wybrać najkorzystniejszy przebieg dla tej obwodnicy — dodają.

Byłeś świadkiem wypadku? Stoisz w gigantycznym korku? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie? Poinformuj o tym innych mieszkańców Pruszkowa, Grodziska i okolic. Przesyłaj zdjęcia i informacje do redakcji WPR24.pl na adres e-mail: [email protected] lub SMS i MMS pod nr tel. 600 924 925.

Oryginalne źródło: ZOBACZ
0
Udostępnij na fb
Udostępnij na twitter
Udostępnij na WhatsApp

Oryginalne źródło ZOBACZ

Subskrybuj
Powiadom o

Dodaj kanał RSS

Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS

Dodaj kanał RSS
0 komentarzy
Informacje zwrotne w treści
Wyświetl wszystkie komentarze
Poprzedni artykułZwiedzaj Tarnów i enoTARNOWSKIE pieszo i enomeleksem
Następny artykułNie było chętnych na działkę za prawie 5 mln zł