Oset to marka, która istnieje od 2004 roku i specjalizuje się w budowie motocykli trialowych i maszyn dla dzieci. Powstał z inicjatywy Iana Smitha, którego syn Oliver bardzo chciał jeździć na motocyklu, dlatego ojciec zbudował dla niego motocykl. Tak to się zaczęło, a dziś Oset ma na liczniku około 40 000 sprzedanych maszyn na całym świecie. Jednostką napędową dla maszyn Oset są silniki elektryczne.
Nic więc dziwnego że w dobie wszechobecnej elektryfikacji Triumph zainteresował się firmą Oset. Wszak konkurencyjne marki takie jak KTM, Honda, Yamaha, czy Husqvarna, a nawet Kawasaki opracowały już maszyny dla najmłodszych bazujące na silnikach elektrycznych. Triumph właśnie poszedł tą samą drogą, choć plany Brytyjczyków nie są jeszcze do końca jasne. Nie wiadomo bowiem czy za zakupem marki Oset stoją poważniejsze plany budowy enduro/turystycznego enduro napędzanego silnikiem elektrycznym, czy też Triumph planuje dołączyć do wyżej wymienionych marek i zagospodarować część rynku dla młodocianych fanów offroadu/motocrossu. Na razie Triumph zbudował tylko jeden motocykl elektryczne TE-1 i to zdecydowanie o nastawieniu drogowym.
Polecamy: Nadchodzi lato – jak się ubrać na motocykl w upał?
Faktem jest jednak, że Oset stał się częścią Triumpha, ale wciąż będzie produkował motocykle pod swoim szyldem. W naszpikowanym marketingową gadaniną oświadczeniu prasowym szef Triumpha potwierdził, że brytyjska marka chce wkroczyć na rynek maszyn enduro i skorzystać z ogromnej wiedzy i doświadczenia marki Oset, jednocześnie dając im szansę na rozwój własnych technologii i kontynuację produkcji elektrycznych trialówek. Póki co, poza tym nie ma żadnych konkretów więc na te przyjdzie pewnie jeszcze poczekać.
Zgłoś naruszenie/Błąd
Oryginalne źródło ZOBACZ
Dodaj kanał RSS
Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS