A A+ A++

Portal Samorządowy ogłosił listę inwestycji samorządowych nominowanych w konkursie Top Inwestycje Komunalne 2023. Wśród 28 przedsięwzięć znalazła się budowa linii tramwajowej wraz z infrastrukturą towarzyszącą do pętli tramwajowej przy ul. Heweliusza w Toruniu.

Celem konkursu jest wyróżnienie i promocja odważnych i prorozwojowych komunalnych inwestycji prowadzonych przez samorządy. O tym, która z inwestycji zostanie nagropdzona decyzują czytelnicy portalu. Każdy może oddać głos za lub przeciw każdemu z przedsięwzięć. Głosowanie skończy się 11 kwietnia o godz. 9. >>> Kliknij, aby zagłosować. <<<

Budowa nowego połączenia komunikacyjnego łączącego prężne rozwijające się osiedle w północnej części miasta z centrum to jedna z największych inwestycji ostatnich lat w Toruniu. Stanowi ona najważniejszą część wielozadaniowego projektu „Poprawa funkcjonowania komunikacji miejskiej w Toruniu – BiT-City II”, w ramach którego również prowadzone są modernizacje istniejących torowisk (ul. Bydgoska, Szosa Lubicka, ul. Kraszewskiego, ul. Broniewskiego oraz Warneńczyka i Gogi na odcinku od pl. bp. Jana Chrapka do ul. Podgórnej), zakupionych zostało 5 niskopodłogowych tramwajów, 3 pojazdy techniczne oraz 6 autobusów elektrycznych wraz z infrastrukturą do ładowania i 14 autobusów hybrydowych. Po zakończeniu inwestycji Toruń uzyska nowoczesne, ekologiczne i wygodne połączenie komunikacyjne.

Nowa linia tramwajowa w liczbach to: ok. 12,9 tys. metrów toru pojedynczego (6,3 km trasy), 5,2 tys. metrów toru pojedynczego zielonych torowisk, 11 600 mkw. nowych powierzchni zielonych – łąk kwietnych, krzewów oraz traw, 27 nowych platform przystankowych, z których 10 będzie miało formę tzw. zielonego przystanku, 21 tablic informacji pasażerskiej, 280 słupów trakcyjnych.

W ramach zadania nastąpiła częściowa przebudowa układu drogowego. Powstał m.in. nowy odcinek alei 700-lecia Torunia, który przeorganizował ruch w newralgicznym miejscu miasta na odcinku od ul. Dekerta do skrzyżowania z ul. Bema i Podgórną. Docelowo na całej trasie nowej linii od pl. NOT do ul. Strobanda rowerzyści będą mogli korzystać z przebudowanych oraz nowych ścieżek rowerowych, a piesi poruszać się po zmodernizowanych chodnikach.

Wartość inwestycji: ok 213 mln 331 tys.

189 mln 967 tys. zł (brutto) – za realizację odcinka od pl. NOT do ul. Strobanda

23 mln 364 tys. zł (brutto) – za realizację odcinka od ul. Strobanda do pętli tramwajowej przy ul. Heweliusza

Data zakończenia projektu: Etap I – do 31 maja 2023 r. Etap II – do 30 czerwca 2023 r.

Finansowanie inwestycji: Fundusz Spójności w ramach POIiŚ 2014-2020 (65,15 proc.), budżet Gminy Miasta Toruń (34,85 proc.) 

Inwestor: Gmina Miasta Toruń za pośrednictwem Miejskiego Zakładu Komunikacji

fot. MZK Toruń

Oryginalne źródło: ZOBACZ
0
Udostępnij na fb
Udostępnij na twitter
Udostępnij na WhatsApp

Oryginalne źródło ZOBACZ

Subskrybuj
Powiadom o

Dodaj kanał RSS

Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS

Dodaj kanał RSS
0 komentarzy
Informacje zwrotne w treści
Wyświetl wszystkie komentarze
Poprzedni artykułCzęstochowski uniwersytet zaprasza na Dzień Otwarty
Następny artykuł365 dni wojny, 1950 hospitalizacji uchodźców, ponad 30 narodzin w przemyskim szpitalu